اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

ریشه‌کنی اعتیاد طالب اراده ملی است

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل گفت:‌ ریشه‌کنی معضل بزرگ اعتیاد از جامعه نیازمند عزم و اراده و حرکت ملی است.

ریشه‌کنی اعتیاد طالب اراده ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری عصر امروز در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرداری اردبیل اظهار داشت: مبارزه با مواد مخدر از اولویت برنامه فرهنگی شهرداری می‌باشد چرا که امروزه یکی از مهمترین چالش‌های پیش‌روی جهان بشریت اعتیاد به مواد افیونی است که روزانه صدمات مالی و جانی فراوانی را متحمل جامعه می‌کند.

وی با بیان اینکه شهرداری اردبیل با اشراف به این موضوع وارد فعالیت عملی مبارزه با مواد مخدر شده است افزود: متاسفانه استکبار جهانی به دلیل شکست‌های پیاپی خود در سطح جهان تمرکز خود را به سوی استحاله فرهنگی و نفوذ به افکار و عقاید مردم جهان به خصوص مسلمانان نموده است و یکی از شیوه‌های نوین استکبار جهانی تخریب جوانان این مرز و بوم از طریق اعتیاد به مواد مختلف شیمیایی و مخدر است.

شهردار اردبیل تصریح کرد: امروزه وظیفه ما بسیار خطیر و سنگین می‌باشد و باید همگان عزم خود را جزم نموده و با یک اراده و حرکت ملی برای ریشه‌کن شدن این بلای خانمان‌سوز تلاش کنیم.

این مسئول در ادامه سخنان خود بیان داشت: مدارس و دانشگاه‌ها یکی از حوزه‌های مهم و اساسی است که باید برنامه‌ریزی لازم و اساسی در خصوص پیشگیری از اعتیاد در آن انجام گیرد و با برنامه‌های گوناگون مانند اطلاع‌رسانی، شناسایی، حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان و به خصوص اقشار آسیب‌پذیر، ایجاد محیط مناسب و القای صمیمیت به دانش‌آموزان و افزایش ارتباط با آنها تلاش‌های لازم را به عمل آورد.

بدری نقش خانواده را در پیشگیری از اعتیاد بسیار سازنده دانست و گفت: تحکیم بنیان خانواده بر مبنای احکام و مسایل اسلامی و شرعی منطبق بر قرآن و شیوه پیامبران و امامان به خصوص نبی اکرم (ص)، افزایش و ارتقای اطلاعات و دانش خانواده‌ها در خصوص برخورد با فرزندان، چگونگی تربیت آنها و همچنین کاهش بحران و مشکلات خانواده‌ها به صورت زیربنایی در جلوگیری از اعتیاد و کاهش دامنه آن بسیار ضروری است.

شهردار اردبیل سومین محور اساسی در راستای جلوگیری از اشاعه اعتیاد و مصرف مواد مخدر را اجتماع و مسئولان جامعه اسلامی ایران برشمرد و ادامه داد: تغییر نگرش و دیدگاه‌ها نسبت به معتاد و اعتیاد از حالت جرم و تخلف به بیماری و بررسی و ریشه‌یابی عامل گرایش به مواد به خصوص در سنین پایین و جوان جامعه که باعث تشدید بزهکاری و تخلف در جامعه می‌گردد و تشدید مبارزه با مواد مخدر و ایجاد مراکز علمی استاندارد ترک اعتیاد و ... برای ریشه‌کن کردن و پیشگیری از اعتیاد باید انجام گیرد.

انتهای پیام/62003/ش/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول