اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته اطلاع‌رسانی دادگستری خراسان‌رضوی خبر داد

برگزاری دومین جلسه کارگروه پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته اطلاع‌رسانی دادگستری خراسان‌رضوی گفت: دومین جلسه کارگروه پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی خراسان‌رضوی برگزار می‌شود.

برگزاری دومین جلسه کارگروه پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی اردکانیان امروز در جمع خبرنگاران در مشهد با اشاره به برگزاری دومین جلسه این کارگروه اظهار کرد: کارگروه پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی با حضور مسئولان دستگا‌ه‌های نظارتی، نظامی، انتظامی، امنیتی، اجرایی و دست‌اندرکاران امر برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در مجتمع قضایی امام خمینی(ره)  مشهد و به ریاست معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و رئیس کارگروه تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه میزان انجام مصوبات جلسه گذشته توسط هر دستگاه و نهاد با رویکرد پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات احتمالی انتخاباتی مورد بررسی قرار گرفته و بر اجرای دقیق مصوبات این کارگروه تاکید شد.

اردکانیان خاطر نشان کرد: بر اساس گزارش‌های ارائه شده به کارگروه اقدامات بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف اجرایی و نظارتی در ارتباط با برگزاری یک انتخابات باشکوه، قانونمند، اخلاق‌مدار و با حضور حداکثری مردم بزرگوار در سطح استان آغاز شده و تا پس از برگزاری انتخابات ادامه دارد.

دبیر کمیته اطلاع‌رسانی دادگستری خراسان‌رضوی با اشاره به همکاری مطلوب دستگاه‌های مرتبط با برگزاری انتخابات آتی تاکید کرد: تمامی این تعاملات بر اساس اصل استقلال قوا و تاکید بر انجام وظائف قانونی پایه‌ریزی شده و با هر چه نزدیکتر شدن به زمان برگزاری انتخابات این همگرایی‌ها افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: رسانه‌ها تاثیر بسزایی بر ایجاد فضای مطلوب انتخابات دارند و از همین حیث در دومین جلسه کارگروه به نقش مهم رسانه‌ها در ایجاد یک فضای قانونمند و اخلاقی بر انتخابات از طریق ارتقای آگاهی‌های عمومی، حساس‌سازی مسئولان نسبت به انجام وظائف و تکالیف قانونی و پایبندی نامزدها و هواداران آنان نسبت به رعایت توأمان قانون و اخلاق به ویژه در حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی تاکید شد.

اردکانیان یادآور شد: مهم‌ترین هدف از برگزاری این جلسات فراهم کردن زمینه برگزاری انتخابات باشکوه و مبتنی بر قانون و اخلاق به دور از بروز هرگونه تخلف با رویکرد پیشگیرانه است.

دبیر کمیته اطلاع‌رسانی دادگستری خراسان‌رضوی تاکید کرد: بر اساس تعاملات و همکاری‌ها در برگزاری انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی شاهد بروز کمترین تخلف و جرم انتخاباتی بودیم و این سیر تکاملی را در پروژه برگزاری انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری و چهاردهمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا در خرداد ماه سال 92 شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/70010/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول