اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زاهدان:

نگاه فرهنگی و اجتماعی زیربنای توسعه شهرداری است

خبرگزاری فارس: فرماندار زاهدان گفت: نگاه فرهنگی و اجتماعی، زیربنای توسعه شهرداری در بخش‌های دیگر است.

نگاه فرهنگی و اجتماعی زیربنای توسعه شهرداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، عباسعلی ارجمندی به همراه جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و مدیران شهرداری صبح امروز از فرهنگسرای وحدت واقع در خیابان پهلوانی و فرهنگسرای انقلاب واقع در خیابان شهید رجایی زاهدان بازدید کردند.

فرماندار زاهدان در این بازدید اظهار داشت: فرهنگسراها محل‌های بسیار مناسبی هستند که می‌توان از آن‌ها برای همکاری مردم با شهرداری در زمینه‌های مختلف استفاده کرد.

وی با تأکید بر ساخت فرهنگسراها با مهم دانستن موضوع فرهنگ‌سازی و ایجاد نگاه فرهنگی بیان داشت: ما باید به سمتی برویم که دید مردم به شهرداری تغییر کند و شهروندان به جای نگاه عمرانی و خدماتی به شهرداری، از پنجره فرهنگی و اجتماعی به آن نگاه کنند.

ارجمندی ادامه داد: اصلی‌ترین راه رسیدن به این مهم، کشاندن مردم به فرهنگسراها و برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف است.

فرماندار زاهدان اظهار امیدواری کرد: با همکاری دستگاه‌های مربوطه این اماکن هرچه زودتر تجهیز شوند تا شهروندان به‌ویژه جوانان و نوجوانان بتوانند از آن‌ها در زمینه آموزشی بهره بیشتری ببرند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر زاهدان نیز در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از پروژه‌های اجتماعی و فرهنگی شهرداری گفت: اموری که بر پایه فرهنگ مردم استوار باشند و با نگرش فرهنگی اجرا شوند نتایج و بازدهی بسیار مطلوب‌تری برجای خواهند گذاشت.

فریدون شهرکی فاصله گرفتن شهرداری زاهدان از یک نهاد صرف اجرایی و رفتن به سمت یک نهاد فرهنگی و اجتماعی را ضروری دانست و افزود: در این زمینه شهرداری زاهدان با تشکیل جلسات متعدد نسبت به آسیب‌شناسی امور پرداخته و راهکارها و شیوه نامه‌هایی را در زمینه‌های آموزش، سلامت، مدیریت، منابع و سایر موضوعات مورد نیاز را تهیه کرده که این راهکارها را با استفاده از فرهنگسراها می‌توان عملی کرد.

وی در ادامه خواهان حمایت مالی استانداری شد و بیان کرد: طبق قول مساعد استانداری در گذشته مبنی بر کمک و حمایت مالی به منظور تجهیز کامل فرهنگسراها منتظر هستیم و آرزو می‌کنیم این مکان فضایی باشد برای فرزندان و نوجوانان و جوانان این شهر تا آموزش‌های مفید فرابگیرند و آینده استان و کشور را درخشان‌تر کنند.

فرهنگسرای وحدت زاهدان دارای هزار و 300 متر مربع زیربنا می‌باشد که با هزینه‌ای نزدیک به یک میلیارد و 200 میلیون تومان ساخته شده است.

این فرهنگسرا حدود 100 میلیون تومان دیگر احتیاج دارد تا مجهز شود و مورد بهره‌برداری کامل قرار گیرد.

پیش از این فرهنگسرای وحدت زاهدان محل کشتارگاه بود، این پروژه ظرف مدت 15 ماه به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/75002/ر20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول