اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کار و دانش آموزش و پرورش اصفهان خبر داد

وجود 110 رشته در هنرستان‌های کار و دانش اصفهان

خبرگزاری فارس: مسئول کار و دانش آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: رشته‌های متنوع و مختلفی در شاخه کار و دانش وجود دارد و 110 رشته تحصیلی در هنرستان‌های کار و دانش استان اصفهان در حال اجرا است.

وجود 110 رشته در هنرستان‌های کار و دانش اصفهان

بهزاد ساطعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه رشته‌های تحصیلی هنرستان‌های کار و دانش هر سه سال یک بار تغییر پیدا می‌کند، اظهار کرد: با توجه به این موضوع کتابی برای این رشته‌ها از سوی وزارتخانه آموزش و پرورش تألیف و تدوین نمی‌شود.

وی به تعداد رشته‌های تحصیلی در هنرستان‌های کار و دانش اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در سطح کشور در شاخه کار و دانش حدود 248 رشته تحصیلی وجود دارد که تغییر این رشته‌ها سبب به‌روزرسانی رشته‌های تحصیلی در شاخه کار و دانش می‌شود.

مسئول کار و دانش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه با توجه به این موضوع فرصتی برای تألیف کتب مدون برای برخی از این رشته‌ها وجود ندارد، تصریح کرد: رشته‌های متنوع و مختلفی در شاخه کار و دانش وجود دارد که با توجه به این موضوع دانش‌آموزان گرایش بسیاری به تحصیل در رشته‌های کار و دانش دارند.

وی به تحصیل حدود 28 هزار نفر دانش‌آموز در هنرستان‌های کار و دانش موجود در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر 110 رشته تحصیلی در هنرستان‌های کار و دانش استان اصفهان در حال اجرا است.

ساطعی تاکید کرد: دانش‌آموزان علاقه‌مند به رشته‌های گردشگری، هتل‌داری و مدیریت خانواده برای دریافت گواهینامه تحصیلی این رشته‌ها به صورت تخصصی می‌توانند در هنرستان‌های کار و دانش در رشته‌های مورد نظر خود تحصیل کنند.

وی افزود: در حال حاضر دانش‌آموزان نه تنها در شاخه کار و دانش بلکه در شاخه فنی و حرفه‌ای نیز به تحصیل در رشته‌ کامپیوتر نسبت به سایر رشته‌های تحصیلی گرایش بیشتری دارند.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول