اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم خبر داد

تعطیل شدن کوره‌های غیرمجاز تولید زغال

خبرگزاری فارس: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به برنامه‌های این یگان در عرصه حفاظت محیط زیست گفت: کوره‌های غیرمجاز تولید زغال چوب در قم تعطیل می‌شوند.

تعطیل شدن کوره‌های غیرمجاز تولید زغال

سید رضا موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تعطیل شدن کوره‌های تولید ذغال چوب غیرمجاز توسط یگان حفاظت محیط زیست استان قم اظهار کرد: این واحدهای تولید زغال در سطح استان قم پراکنده هستند و بیشترین فعالیت را در محور قم - کاشان دارند.

وی ادامه داد: این واحدها، علاوه بر ایجاد آلودگی شدید، موجب پیدایش آلودگی دید و منظر ناشی از دود می‌شوند و میزان گاز منوکسید کربن آنها در زمان فعالیت گاهی تا 10 برابر از حد مجاز است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم ابراز داشت: در دو هفته گذشته براساس گزارش‌های زیست محیطی که از این واحدها رسیده و بازدیدهایی که یگان حفاظت محیط زیست استان قم داشته، فعالیت‌های این واحدهای بسیار آلوده‌کننده تشخیص داده شده است.

موسوی با اشاره به طی شدن مراحل قانونی در مورد این مراکز خاطرنشان کرد: پس از اخطار به این مراکز از طریق مراجع قضایی برای تعطیل شدن این واحدها و تخریب آن اقدام می‌شود.

وی گفت: مشکل دیگر زیست محیطی استان قم، کوره‌های ذوب سرب هستند که به صورت سنتی اقدام به استخراج سرب از باتری‌های فرسوده می‌کنند و این فرایند بسیار آلوده‌کننده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به اینکه این کوره‌ها بیشتر در شب فعالیت می‌کنند، اذعان داشت: پراکنده بودن این کوره‌ها از دیگر مسائلی است که فعالیت آنها را مشکل کرده است.

موسوی یادآور شد: در یک ماه گذشته به 10 کوره ذوب سرب اخطار داده شده و در بخش کهک نیز 8 کوره تخریب شده‌اند که البته این تخریب‌ها پس از اخطار قانونی اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/ 78006/ذ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول