اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه‌های رامسر صورت گرفت

نمایش 5 نوع نارنگی جدید در مازندران / معرفی 5 اختراع

خبرگزاری فارس: در نمایشگاه دستاوردهای تحقیقی پژوهشی دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی رامسر پنج نوع نارنگی جدید به نمایش درآمد.

نمایش 5 نوع نارنگی جدید در مازندران / معرفی 5 اختراع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از رامسر، نمایشگاه دستاوردهای علمی، پژوهشی دانشگاه‌های شهرستان در مکان دانشگاه آزاد رامسر در معرض دید عموم قرار گرفت.

این نمایشگاه شامل 9 غرفه است که شامل غرفه‌های آموزش و پرورش، موسسه تحقیقات مرکبات شمال کشور، دانشگاه غیرانتفاعی کسری، دانشگاه غیرانتفاعی الرحمن، دانشکده پرستاری و مامایی فاطمه الزهرا (س)، دانشگاه پیام نور، دانشکده ملاصدرا و دانشگاه آزاد و دانشگاه علوم پزشکی واحد بین الملل رامسر است.

نمایشگاه دستاوردها به همت فرمانداری و به میزبانی دانشگاه آزاد رامسر به مناسبت هفته پژوهش برگزار که مجموعه تالیفات، مقالات و اختراعات ثبت شده دانشجویان، اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات و نهادهای شهرستان را به نمایش می‌گذارد.

در غرفه دانشگاه پیام نور علاوه بر تالیفات و مقالات و پایان نامه‌های اساتید، اختراعاتی همچون ردیاب ثبت معدن، مکان‌نمای پیامکی، 2عدد یادآور زمان و نوعی دارو برای نابینایان و ناتوانان که یکی برای یادآوری دارویی خاص و دیگری برای یادآوری تمامی داروها به نمایش گذاشته شده است.

در غرفه موسسه تحقیقات مرکبات کشور علاوه بر نشریات ترویجی و فنی، پنج نوع نارنگی به نام‌های یاشار، نوشین، شاهین، پرنا و ورا عرضه شد که این پنج نوع نارنگی حاصل زحمات 20 ساله اعضای هیئت علمی موسسه است.

در غرفه آموزش و پرورش حدود 15 تالیف از فعالان، محققان و شاغلان در آموزش و پرورش و در غرفه دانشکده پرستاری رامسر مجموعه کتاب‌ها، مقالات، مجلات آموزشی و نرم‌افزارهای (دیالیز) عرضه شد.

در غرفه دانشگاه آزاد علاوه بر 40 کتاب و 200 مقاله به زبان‌های فارسی و انگلیسی، پنج اختراع معرفی شد که شامل طراحی و ساخت تابلو تبلیغاتی بادی با تکنیک پنودینامیک، اطو ایمن و کم مصرف، دستگاه پول صاف کن، استفاده مسافران اتوبوس از ردیاب و نشانگر فازهای جغرافیایی است.

در غرفه دانشگاه علوم پزشکی مازندران واحد بین الملل رامسر علاوه بر مقالات پژوهشی آموزشی، اختراع دو ژن و نیز کتاب‌های مروری بر آنتی بیوتیک و دارو درمانی بیماری‌های عفونی از نعمت الله آهنگر  برای بازدیدکنندگان شناسانده شد.

در غرفه دانشکده ملاصدرا هم چند اختراع که یکی از آنها بست ایمنی است و برای جلوگیری از شل شدن لوله‌های بخاری که توسط دانشجو رضا حسینقلی طراحی و ساخته شده است، به نمایش گذاشته شد.

این بست کاربرد صنعتی دارد و در اتصالات موقت لوله‌های آب و فاضلاب نیز کارایی دارد.

در این نمایشگاه تصمیم گرفته شد دانشگاه پیام نور و دانشکده  ملاصدرا در برخی پروژه‌ها با هم همکاری داشته تا به نتایج بهتر و سریع‌تر دست یابند.

انتهای پیام/86024/ب30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول