اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با آغاز احداث یک راه روستایی

بستر عرضه صدها تن مرکبات در ساردوئیه جیرفت فراهم شد

خبرگزاری فارس: با بهره‌برداری از یک راه روستایی در بخش ساردوئیه شهرستان جیرفت زمینه عرضه مرکبات و میوه‌های سردسیری این منطقه به بازار که تاکنون با مشکلاتی همراه بود، فراهم می‌شود.

بستر عرضه صدها تن مرکبات در ساردوئیه جیرفت فراهم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت با بهره‌برداری از یک راه روستایی در بخش ساردوئیه این شهرستان زمینه عرضه مرکبات و میوه‌های سردسیری این منطقه به بازار فراهم می‌شود که قطعا نقش تأثیرگذاری در توسعه اقتصاد و اشتغال منطقه دارد.

شهاب شهابی بخشدار ساردوئیه جیرفت در این زمینه اظهار کرد: عملیات اجرایی احداث راه روستایی رمون از توابع بخش ساردوئیه شهرستان جیرفت آغاز شده که پنج کیلومتر از راه روستایی رمون از دوراهی نراببه روستای رمون شامل بازگشایی، زیرسازی و آسفالت آغاز شده است.

وی طول این راه روستایی کوهستانی و صعب‌العبور را 60 کیلومتر دانست و تصریح کرد: با بهره‌برداری از این طرح 400 خانوار از راه مناسب برخوردار می‌شوند.

شهابی با بیان اینکه اعتبار این طرح 14 میلیارد ریال است، گفت: در حال حاضر به دلیل نبود راه مناسب مرکبات این منطقه با مشکلات متعدد به بازارها عرضه می‌شوند که با بهره‌برداری از این راه روستایی سالانه صدها تن مرکبات و میوه‌های سردسیری این منطقه به بازارها عرضه می‌شود.

* بهره‌‌مندی 2 هزار خانوار روستایی از طرح هادی

سرپرست بخشداری اسماعیلی جیرفت نیز از پایان عملیات اجرایی سه طرح هادی روستایی در این بخش خبر داد و گفت: این سه طرح هادی روستایی با اعتبار 206 میلیون تومان اجرا شده‌اند.

مشایخی تصریح کرد: بیش از 2 هزار 200 نفر از روستاهای حسین‌آباد جدید، شریف‌آباد و سعید ایلخانی از این سه طرح هادی بهره‌مند شدند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 100 روستا در این بخش وجود دارد که تاکنون تنها در 9 روستا طرح هادی اجرا شده و طرح هادی 35 روستا تهیه شده است.

انتهای پیام/80007/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول