اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز:

اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نیست

خبرگزاری فارس: اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نیست و نباید به جای مبارزه با علت به مبارزه با معلول پرداخت و امکانات رفاهی و معیشتی ضعیف‌ترین اقشار را کاهش داد.

اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی ظهر امروز در جمع اعضای بسیج رسانه استان فارس اظهار داشت: دور زدن تحریم به معنای راه جدید به دشمن نشان دادن است یعنی این تحریم کارآمد نبوده و باید تحریم دیگری را پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: اینکه ما بنشینیم و مدتی تبعات یک تحریم را قبول کنیم و بعد دوباره که دشمن راه جدیدی پیدا کرد همین‌طور به این دور تسلسل باطل ادامه بدهیم نتیجه‌ای جز فشار بر جامعه را در پی ندارد.

ایمانی تصریح کرد: منظور رهبری از اقتصاد مقاومتی این نیست که منتظر حرکات دشمن بنشینیم بلکه باید با به کارگیری نیروهای درون کشور و فعال کردن امکانات برای داشتن اقتصادی پویا، موثر و کارا تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: تمام کشورهایی که در عرصه اقتصادی به جایی رسیده‌اند امکانات خود، داشته‌هایشان و موانع سر راه را شناسایی کرده و از آنها استفاده کرده‌اند.

ایمانی بیان کرد: در ژاپن پس از جنگ جهانی گفتند نه آب داریم نه زمین و نه انرژی و فقط نیروی انسانی داریم و باید بر اساس آن برنامه‌ریزی کنیم.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: ژاپنی‌ها توانستند تنها با تکیه بر نیروی انسانی خود مدتی اقتصاد اول دنیا شوند و ما می‌توانیم بهتر از آنها موانع را شناسایی و اقتصادی غیروابسته داشته باشیم که روزنه‌ای برای تحریم نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار داشت: آمریکا هیچ‌گاه با اسلام ناب کنار نمی‌آید و اگر روزی با او کنار بیاییم همه چیز خود را از دست می‌دهیم و بیداری اسلامی فراگیر را یک گام بزرگ به قهقرا می‌بریم.

وی در ادامه گفت: خبر‌رسانی در تمام ادوار تاریخ مطرح بوده و پیشوایان هدایت و یا ضلالت هر دو از آن بهره برده‌اند.

به گفته ایمانی، هدهد در نقش یک خبرگزار به سلیمان نبی گفت «أحطت بما لم تحط به وجئتک من سبأ بنبأ یقین»، برای تو خبری آورده‌ام که از آن اطلاع نداری.

وی افزود: یک خبرگزار که خبر به موقع و صحیح را اعلام می‌کند گاه می‌تواند باعث تحول در کشوری شود چنان که در داستان قرآن یک کشور با خبر هدهد ایمان می‌آورند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: استکبار در دوران مشروطه به وسیله رسانه‌ها انحراف ایجاد و نهضت ملی نفت را ساقط کرد و استبداد را 25 سال دیگر بر کشور حاکمیت داد.

وی بیان کرد: در شرایط فعلی نیز با امکانات رسانه‌ای جنگ نیابتی در سوریه را قیام مردم بر ضد استبداد معرفی می‌کنند و در اذهان مردم منطقه و به ویژه اعراب راهی جز کناره‌گیری اسد را باقی نمی‌گذارند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: در یک کشور اگر آرامش میسر باشد تمام کارها به روال می‌شود و از این رو لازم است رسانه‌ها در مقابل خواست استکبار برای متشنج کردن جامعه این نشاط و آرامش را به عرصه عمومی تزریق کنند.

تبیین توانمندی‌های نظام در عرصه فناوری، مسائل سیاسی، اجتماعی، انرژی هسته‌ای، توان نظامی و بسیاری ظرفیت‌های دیگر به گفته ایمانی راهکاری در مقابل دستگاه رسانه‌ای استکبار است که بنا دارد موفقیت‌های نظام را بی‌ارزش و سبک جلوه دهد.

وی بیان کرد: دشمن می‌خواهد بگوید مذاکره با آمریکا راه برون‌رفت از مشکلات است و با تمام امکانات این را دنبال می‌کند که گفتمان، گفتمان حاکم بر جامعه نباشد.

ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نیست و نباید به جای مبارزه با علت به مبارزه با معلول پرداخت و امکانات رفاهی و معیشتی ضعیف‌ترین اقشار را کاهش داد.

نماینده ولی فقیه در فارس در پایان نقد منصفانه را لازمه پیشرفت جامعه توصیف و اضافه کرد: نقد مبتنی بر اطلاعات دقیق در کنار بیان توانمندی‌ها راهکار رفع نقائص است مشروط به اینکه دشمن از آن سواستفاده نکند.

در این جلسه حجت‌الاسلام محمد تقی زاده مسئول روابط عمومی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز ضمن تاکید بر استقبال از انتقادات و پیشنهادات اصحاب رسانه ابراز داشت: درب این نهاد همواره بر روی اهالی رسانه گشوده است.

رئیس سازمان بسیج رسانه فارس نیز در این نشست ابراز داشت: این سازمان با هدف تقویت و کارآمدسازی جبهه رسانه‌ای انقلاب در تمام عرصه‌ها به ویژه عرصه جنگ نرم، ایجاد انسجام و تقویت هویت جمعی در راستای پایداری از ارزش‌های انقلاب، کمک به تربیت و پرورش کادر تراز انقلاب و ظرفیت‌سازی در جامعه رسانه‌ای در راستای نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف فعالیت خود را آغاز کرد.

اسماعیل قزل سفلی بازتولید مدل تولید بسیجی در سطح کشور و استان فارس را یکی از اولویت‌های پیش روی بسیج رسانه برشمرد.

وی افزود: رسانه‌ها می‌توانند مدل مدیریت بسیجی را تبیین کنند که با ساده‌ترین امکانات، کمترین بودجه، بیشترین تلاش و بی‌توجه به شأن و جایگاه، خود را وقف خدمت می‌کند.

مطالبه‌گری در راستای رشد و بالندگی استان فارس و تسریع در حرکت شتابنده چرخ‌های توسعه و تعالی فارس از دیگر مواردی بود که وی در این نشست به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/2448/ح40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول