اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

قیام خودجوش 9 دی پاسخ ملت ایران به فتنه‌گران بود

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: اقدام فتنه‌گران سبب شد قلب‌های عموم مردم به درد آمده و به صورت خودجوش و بدون اعلام رسمی در 9 دی‌ماه راهپیمایی کرده و پیام کوبنده‌ای به فتنه‌گران بدهند.

قیام خودجوش 9 دی پاسخ ملت ایران به فتنه‌گران بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از پرسنل سپاه ولی امر و حفاظت هواپیمایی ابراز کرد: انسان باید سخنان خداوند، پیامبر و ائمه اطهار(ع) را با گوش جان شنیده و ارتباطی عمیق با مفاهیم آن پیدا کند.

وی با بیان اینکه آیات قرآن برای آن دسته از افراد که قصد درک مفاهیم آن را داشته باشند پند و موعظه خواهد بود گفت: در مقابل کسانی هستند که اگر هزاران بار آیات قرآن را برای آن‌ها بخوانند چیزی در نمی‌یابند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: کسانی که در دوره‌های بصیرت شرکت می‌کنند باید با نیت تقویت اعتقادات و بینش خود وارد این دوره‌ها شوند تا درک محضر علما و مراجع برای آن‌ها فایده داشته باشد.

گناه مانع از درک حقیقت است

وی ادامه داد: گناهان همچون حجابی مانع از درک حقیقت توسط انسان‌ها می‌شوند بنابراین توبه پس از ارتکاب گناه برای از میان برداشتن این حجاب ضروری است.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به تاکید فراوان اهل بیت(ع) و مراجع تقلید مبنی بر ترک گناه بیان داشت: فلسفه نزول پیامبران نجات انسان‌ها از گناه و عذاب‌هایی است که در پی آن می‌آید.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم اضافه کرد: خداوند در سوره مبارکه «توبه» می‌فرماید «ای پیامبر! به بندگان من بگو خدا و رسولش عمل شما را می‌بینند و ثبت می‌کنند» بنابراین انسان باید با عمل صالح خود را در محضر الهی روسفید کند.

وی با بیان اینکه توبه واقعی گناهان انسان را پاک می‌کند گفت: توجه به وظایفی که خداوند بر دوش انسان‌ها نهاده در اولویت امور قرار دارد زیرا خداوند همه اعمال انسان را در روز قیامت در مقابل چشم بندگان خویش قرار می‌دهد.

آیت‌الله علوی گرگانی فتنه 88 و عملکرد فتنه‌گران در عاشورای آن سال را مورد توجه قرار داد و افزود: این عمل زشت آن‌ها سبب شد قلب‌های عموم مردم به درد آمده و به صورت خودجوش در 9 دی‌ماه به راهپیمایی در خیابان‌ها بپردازند بدون اینکه اعلام رسمی از سوی گروه یا نهاد خاصی صورت گرفته باشد.

انتهای پیام/78004/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول