اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از محل اعتبارات سال گذشته صورت گرفت

جذب 6 میلیارد و 360 میلیون ریال برای مساجد همدان

خبرگزاری فارس: معاون اقتصاد و بهره‌وری اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان گفت: امسال، از محل اعتبارات سال گذشته، 6 میلیارد و 360 میلیون ریال برای مساجد استان از اعتبارات سازمان اوقاف جذب و هزینه شد.

جذب 6 میلیارد و 360 میلیون ریال برای مساجد همدان

رحمت‌الله نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان به‌نقش ویژه مساجد به‌عنوان ملجأ و پناهگاه مردم، محل ارتباط زمین به آسمان و پناه و امید مؤمنان اشاره کرد و اظهار داشت: انبیا و اولیای الهی زیباترین جلوه‌های بندگی خود را در مسجد به خداوند ارائه کردند.

وی با بیان اینکه مسجد صرفاً محل مناجات با خالق هستی و نماز خواندن نیست، عنوان کرد: در نگاه پیامبر (ص) مسجد خاستگاه قیام برای خدا، مرکز اصلی نشر معارف و تلاوت آیات الهی، محل سازمان‌دهی اجتماعی مؤمنان است و در نگاه اسلام نیز مسجد مقر حاکمیت و اجرای احکام الهی است.

معاون اقتصاد و بهره‌وری اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان با بیان اینکه مساجد باید قلب تپنده زندگی اسلامی باشند، بر لزوم امر عمران و آبادی این اماکن صحه گذاشت.

وی با بیان اینکه هر کس باید سهم خود را از عمران مساجد تعریف کند، ادامه داد: امروزه پایگاهی که به جامعه مؤمنان امید می‌دهد مساجد است، که این پایگاه نیازمند عمران و آبادی است.

نعمتی در بخش دیگری از سخنانش در ارتباط با طرح تجهیز و تعمیر مساجد اوقاف نیز خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های اداره بقاع متبرکه از محل اعتبارات سال گذشته، 6 میلیارد و 360 میلیون ریال برای مساجد استان از اعتبارات سازمان اوقاف جذب شده است.

وی افزود: اعتبار جذب شده برای مساجد، در وجه هیئت امنا و مساجد هدف در راستای تجهیز و تعمیر مساجد پرداخت شده است.

معاون اقتصاد و بهره‌وری اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان در پایان بر لزوم عمران و آبادی و تجهیز مساجد و امامزادگان صحه گذاشت و این مهم را گامی ارزشمند در راستای تبدیل این اماکن به مأمنی برای جذب جوانان و نوجوانان دانست.

انتهای پیام/89004/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول