اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اداری شهرستان عباس‌آباد:

رودخانه کاظم‌رود مازندران محافظت می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو شورای اداری شهرستان عباس‌آباد و بخشدار بخش مرکزی این شهرستان از کلنگ‌زنی طرح حفاظت از رودخانه کاظم‌رود عباس‌آباد خبر داد.

رودخانه کاظم‌رود مازندران محافظت می‌شود

حسن مقدم‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان عباس‌آباد بیان داشت: رودخانه کاظم رود یکی از بزرگ‌ترین رودخانه‌های بخش مرکزی عباس‌آباد است که در سال‌های اخیر به دلیل برداشت‌های بی‌رویه شن و ماسه از بستر آن همواره مسیر سیلاب‌های مخرب و زیادی بوده است.

مقدم‌فرد با اشاره به اینکه سیلاب‌های این رودخانه وحشی در سنوات گذشته خسارات جبران‌ناپذیری به مردم این منطقه وارد آورده است، خاطر نشان کرد: فقط در یکی از این سیل‌ها برخی از هموطنان جان خود را از دست داده و تعداد بی‌شماری از آنان نیز که اغلب از قشر ضعیف روستاییان بوده‌اند، بی‌خانمان و متحمل خسارات فراوانی شده‌اند.

بخشدار مرکزی عباس‌آباد همچنین اظهار داشت: این طرح با ایجاد دیواره حفاظتی، برید عرضی، تثبیت بستر و لایروبی کاظم‌رود به طول 4 هزار و 500 متر در هر یک از دو طرف این رودخانه ضمن اینکه از خسارات احتمالی به حاشیه‌نشینان آن جلوگیری می‌کند، از برداشت‌های غیرمجاز و تجاوز به حریم و بستر این رودخانه بزرگ نیز ممانعت به عمل می‌آورد.

وی تصریح کرد: تهیه این طرح از حدود یک سال قبل در دستور کار قرار گرفت و ضمن آسیب‌شناسی نقاط آسیب دیده و بررسی نهایی به استان ارسال و در نهایت کلیات آن از سوی شرکت آب منطقه‌ای مازندران تأیید و در حال حاضر آماده اجرا شد.

به گزارش فارس، این طرح توسط بخشدار مرکزی عباس‌آباد به شرکت آب منطقه‌ای مازندران پیشنهاد شده است.

کلنگ این طرح بزرگ، روز چهارشنبه همین هفته با حضور مسئولان استانی و محلی به زمین زده می‌شود.

انتهای پیام/2296/ن10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول