اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان در مجلس:

کمبود بودجه همدان جبران می‌شود/ لزوم پیگیری مدیران و نمایندگان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس از دستور رئیس جمهور برای جبران کمبود بودجه همدان نسبت به استان‌های همجوار در سال آتی خبر داد.

کمبود بودجه همدان جبران می‌شود/ لزوم پیگیری مدیران و نمایندگان

ابراهیم کارخانه‌ای امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان از جبران کمبود بودجه همدان نسبت به استان‌های همجوار در سال آینده خبر داد و اظهار داشت: متأسفانه بودجه استان‌ها عادلانه تقسیم نمی‌شود و بنده به این امر اعتراض داشتم.

وی ادامه داد: هم‌اکنون بودجه عمرانی همدان 172 میلیارد تومان است درحالی که بودجه عمرانی کرمانشاه 252 میلیارد تومان و بودجه عمرانی لرستان 261 میلیارد تومان است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس ابراز داشت: از طرفی بودجه هزینه‌ای همدان 108 میلیارد تومان و بودجه هزینه‌ای کرمانشاه 142 میلیارد تومان است که این نشانه تبعیض‌آمیز بودن توزیع بودجه است که با عدالت و برابری همخوانی ندارد.

وی افزود: بودجه استان همدان نسبت به استان‌های همجوار بسیار کم است و این مشکل در سال‌های اخیر چندان مورد توجه قرار نگرفته و باید جبران شود.

کارخانه‌ای افزود: در نامه‌ای به رئیس جمهور، نگرانی مردم استان در مورد مقایسه بودجه استان همدان با بودجه استان‌های همجوار را به اطلاع ایشان رساندم و رئیس جمهور در نامه‌ای خطاب به معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری خواستار جبران و رعایت عدالت در بودجه استان همدان در سال 92 و اعلام نتیجه به ریاست جمهوری شد که باید با پیگیری مجمع نمایندگان و مسئولان استان این کمبود در سال 92 در بودجه استان جبران شود.

وی گفت: بودجه استان‌ها در بودجه کل کشور باید عادلانه و به میزان توسعه‌یافتگی استان‌ها صورت گیرد این در حالی است که این موضوع مهم در سال‌های گذشته در مورد استان همدان رعایت نشده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس ادامه داد: این امر باعث نگرانی‌های مردم ولایتمدار استان همدان شده بود که ما به عنوان نمایندگان مردم سعی خواهیم کرد از مطالبات اساسی آن‌ها دفاع کنیم.

وی افزود: بودجه نقش مهمی در توسعه استان دارد و باید سعی کرد تمام توان نمایندگان و مسئولان برای جذب اعتبارات برای استان باشد تا این اعتبارات توسعه استان را شتاب بخشد.

انتهای پیام/89002/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول