اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هزینه 8 هزار میلیارد ریالی در مناطق زلزله‌زده‌

معادل بودجه 3 سال آذربایجان‌شرقی صرف بازسازی مناطق زلزله‌زده شد

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام یافته در مناطق زلزله‌زده ارسباران گفت: تاکنون حدود 8 هزار میلیارد ریال یعنی معادل بودجه 3 سال استان صرف بازسازی این مناطق شده است.

معادل بودجه 3 سال آذربایجان‌شرقی صرف بازسازی مناطق زلزله‌زده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی در جمع مردم «مرزآباد» در مسجد امیرالمومنین (ع) این روستا اظهار کرد: معتقدیم که قدرت دولت از قدرت ملت نشات گرفته و هر اندازه که مردم از دولت توقع داشته باشند نشانه توانمندی و کارآمدی دولت است.

وی افزود: اگر تا امروز در مقابل استکبار جهانی ایستاده‌ایم به پشتوانه ملت بوده است و مفتخریم که نعمت ولایت کشور ما را از هر جهت بیمه کرده و هیچ قدرتی نمی‌تواند به ما ضربه بزند.

علیرضابیگی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام یافته در مناطق زلزله‌زده استان خاطرنشان کرد: تاکنون حدود هشت هزار میلیارد ریال یعنی معادل بودجه سه سال استان آذربایجان شرقی صرف بازسازی این مناطق شده است.

وی با بیان اینکه اکنون از تنگناها عبور کرده‌ایم، افزود: در ظرف سه ماه قریب به 30 هزار سقف مطمئن اعم از مسکونی و دامی در مناطق زلزله‌زده ساخته شده و این امر از احساس مسئولیت دولت ناشی شده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به مشکلات روستای مرزآباد اظهار کرد: نوسانات برق در این منطقه به زندگی مردم روستا لطمه می‌زند و باید در اسرع وقت این مشکل برطرف شود.

وی در خصوص سیل‌بند روستا نیز گفت: فرماندار خداآفرین باید بررسی لازم را در این خصوص انجام دهد تا اقدام مقتضی انجام شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی درباره حریم راه روستای مرزآباد نیز گفت: حریم این روستا که در مسیر جاده مواصلاتی بین‌المللی قرار گرفته باید مراعات شود و باید با لحاظ مالکیت، پیش‌بینی لازم برای توسعه و تعریف محدوده جدید روستا توسط فرماندار صورت گیرد.

وی همچنین با اشاره به وسعت گسترده مناطق زلزله‌زده استان و حجم مشکلات در این مناطق، بر مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی مرزآباد تاکید کرد و از روستاییان خواست برای پیشگیری از این گونه مشکلات با استفاده از تسهیلات اعطایی بنیاد مسکن نسبت به این امر اقدام کنند.

احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان‌شرقی بلافاصله پس از بازگشت از سفر به کشور ارمنستان به شهرستان خدا آفرین رفت و در نخستین مرحله از این سفر به صورت سرزده از روستای مرزآباد بازدید و با اهالی این آبادی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار تعدادی از اهالی روستای مرزآباد ضمن قدردانی از خدمات و تلاش شبانه‌روزی استاندار در امر بازسازی مناطق زلزله‌زده، به بیان مشکلات این روستا پرداختند. 

انتهای پیام/60002/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول