اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد اسلامی آمل خبر داد

راهیابی نماینده مازندران به دومین سوگواره ملی تعزیه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل از راهیابی گروه تعزیه «علویان آمل» به دومین سوگواره ملی نغمه‌های عاشورایی در استان اصفهان و شهرستان خوانسار خبر داد.

راهیابی نماینده مازندران به دومین سوگواره ملی تعزیه

محمد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل از راهیابی گروه تعزیه «علویان آمل» به دومین سوگواره ملی نغمه‌های عاشورایی خبر داد.

وی افزود: تعزیه یکی از هنرهای دینی و مذهبی در بین مردم شمال کشور به ویژه شهرستان آمل است که هر ساله پس از ماه محرم شبیه‌خوانان با ذکر مصیبت اهل بیت به بازگوی وقایع کربلا، عاشورا و سرزمین نینوا می‌پردازند.

محمدی با اعلام اینکه شبیه‌خوانی در بین مردم آمل از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، بیان داشت: گروه شبیه‌خوانی و تعزیه "علویان آمل" با اعزام به استان اصفهان و شهرستان خوانسار در این سوگواره ملی به اجرا مشغول می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل با بیان اینکه دومین سوگواره ملی نغمه‌های عاشورایی به مدت 10 روز از یکم تا دهم دی ماه سال ‌جاری دنبال می‌شود، یادآور شد: این سوگواره ملی با حضور 10 گروه منتخب تعزیه از سراسر کشور برگزار می‌شود و گروه اعزامی مازندران که آمل نماینده این استان است، در روز ششم دی ماه با اجرای مجلس شهادت دوطفلان مسلم به اجرای تعزیه می‌پردازد.

محمدی با اشاره به اینکه یکی از اهداف اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان انجام حمایت‌های لازم از گرو‌ه‌های شبیه‌خوان در سطح شهر است گفت: سرپرستی این گروه اعزامی به اصفهان را حجت‌الله قبادی از پیشکسوتان برجسته عرصه تعزیه شمال کشور بر عهده دارد و اسدالله قبادی، جواد آقاپور، اصغر بابایی، ناصر آورچه، نادر یوسفی، رمضان رضازاده، امیرحسن قبادی و علی قبادی از دیگر اعضای گروه هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل با اعلام اینکه آمل در ماه جاری میزبان دهمین سوگواره تعزیه استان مازندران است یادآور شد: در این سوگواره علاوه بر مازندران گروه‌های برتر تعزیه از استان‌های گیلان، گلستان و تهران به اجرای برنامه می‌پردازند.

به گفته محمدی، دهمین سوگواره تعزیه استان‌های شمالی کشور به همراه تهران از هفتم دی ماه به مدت شش روز در حسینیه هدایت تکیه آملی این شهرستان برپا می‌شود.

انتهای پیام/86012/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول