اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سعدآباد:

ترویج فرهنگ نماز کلید حل مشکلات اجتماعی است‌

خبرگزاری فارس: امام جمعه سعدآباد گفت: ترویج فرهنگ نماز کلید حل مشکلات اجتماعی است‌ و تمامی مسئولان اجرایی باید در راستای گسترش فرهنگ نماز اهتمام ورزند.

ترویج فرهنگ نماز کلید حل مشکلات اجتماعی است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از سعدآباد، حجت‌الاسلام علیرضا کشاورز بارگاهی بعد از ظهر امروز در نشست دینی جوانان و نوجوانان سعدآباد اظهار داشت: نماز یکی از ارکان مهم دین بوده و در آیات و روایات قرآنی نیز تأکید بسیاری بر ادای این فریضه شده است.

وی با بیان اینکه شفاعت ائمه اطهار (ع) شامل کسانی که نماز را سبک می‌شمارند نمی‌شود، افزود: در آیات و روایات منصوب به ائمه اطهار (ع) تأکید فراوانی بر نماز شده و تأکید شده که شفاعت ایشان شامل حال کسی که نماز را سبک بشمارد، نمی‌شود.

کشاورز بارگاهی خاطرنشان کرد: اگر ما هر عمل نیکی انجام دهیم ولی درباره نماز سستی و کوتاهی کنیم ارزش کارهای خوب ما زایل شده و از بین می‌رود، تا آنجا که حضرت علی (ع) خطاب به مالک اشتر می‌فرمایند "بهترین وقت خودت را برای نماز قرار بده و بدان ارزش تمام کارهای تو تابع نماز توست".

امام جمعه سعدآباد بیان داشت: نماز، زیباترین شکل ذکر و یاد خداست. برجسته‌ترین اولیای خدا، شیرینی خلوت انس با محبوب را در نماز می‌جستند.

کشاورز بارگاهی تصریح کرد: نماز در انسان این اطمینان را بوجود می آورد که به جایگاهی نیرومند و انهدام‌ناپذیر تکیه دارد و به ریسمانی چنگ زده که گسسته نمی‌شود.

وی از نماز جماعت به‌عنوان نماد اسلام یاد کرد و گفت: اقامه این فریضه در ادارات و به خصوص نهادهای دولتی موجب ترویج این مظهر اسلامیت می‌شود و مدارس باید توجه خاصی به برپایی نماز جماعت برای دانش‌آموزان داشته باشند.

کشاورز بارگاهی با بیان اینکه ترویج فرهنگ اقامه نماز جماعت موجب همدلی مسلمانان است، اظهار داشت: رواج فرهنگ اقامه نماز جماعت باید در رأس برنامه‌ها قرار گرفته تا زمینه‌های همدلی اتحاد و همدلی مسلمانان را فراهم آورد.

وی گفت: اگر آموزه‌های دینی به ویژه فرهنگ اقامه نماز جماعت در جامعه نهادینه شود آن جامعه در برابر توطئه‌های دشمنان مصون می‌ماند.

امام جمعه سعدآباد ابراز داشت: ترویج فرهنگ نماز کلید حل مشکلات اجتماعی است‌ و تمامی مسئولان اجرایی باید در این راستا اهتمام ورزند.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام و انقلاب امروز جوانان و نوجوانان جامعه اسلامی را نشانه رفته‌اند و سعی در سست‌کردن عقاید و آموزه‌های دینی ایشان دارند، از این رو برگزاری برنامه‌های پاسخگویی به شبهات دینی جوانان و نوجوانان از اهمیت خاصی برخوردار است و باید گسترش یابد.

کشاورز بارگاهی در پایان به سئوالات و شبهات جوانان و نوجوانان حاضر در جلسه در حوزه‌های مختلف پاسخ گفت.

انتهای پیام/2451/ت/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول