اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول گروه‌های جذب مرکز تخصصی نماز:

هدایت جوانان به نماز نقشه‌های دشمنان را خنثی می‌کند

خبرگزاری فارس: مسئول گروه‌های جذب مرکز تخصصی نماز گفت: با هدایت جوانان به سمت فرهنگ نماز و نماز‌خوانی می توانیم نقشه‌های شوم دشمنان را در ترویج فرهنگ غربی خنثی کنیم.

هدایت جوانان به نماز نقشه‌های دشمنان را خنثی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمد کاظمی در همایش ائمه جماعات مدارس که به همت اداره کل آموزش و پرورش استان قم در سالن همایش‌های جامعه مدرسین حوزه علیمه قم برگزار شد اظهار کرد: هنگامی که یک مبلغ یا امام جماعت برای تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی وارد مدرسه‌ای می‌شود نباید مخاطبان خود را همان دانش‌آموزان مدرسه بداند.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه دانش‌آموزان نماینده چند نسل هستند باید مخاطبان را گروه سنی خردسال تا سه نسل بعد از سن نوجوانی بدانیم و سخنان خود را به گونه‌ای مطرح کنیم که برای همه اقشار جامعه قابل فهم باشد.

مسئول گروه‌های جذب مرکز تخصصی نماز ادامه داد: مبلغان در مدارس باید به دغدغه‌ و نگرانی‌ خانواده‌ها توجه کنند و مطالب مفیدی را در این زمینه مطرح کنند.

وی با تاکید بر اینکه ائمه جماعات مدارس باید اهمیت نماز را بین دانش‌آموزان نهادینه کنند گفت: باید این مسئله به شیوه‌ای در بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها نهادینه شود که خواندن نماز صحیح دانش‌آموزان به دغدغه‌ای برای خانواده‌ها تبدیل شود.

کاظمی با بیان 12 اثر تربیتی نماز تصریح کرد: نماز بهترین گام عملیاتی در پرتو نور آسمانی است که در برون رفتن از گمراهی ما را یاری می‌کند.

وی از دیگر مبانی تربیتی نماز را قرار گرفتن در سیر سعادت، بهترین راه برون رفت از لاابالی‌گری، نهادینه کردن خود رفتاری و بهترین راه برون رفت از جرم و جنایت عنوان کرد.

مسئول گروه‌های جذب مرکز تخصصی نماز نخستین گام پیشگیری از بزهکاری در نسل جوان را روی آوردن به معنویت به ویژه نماز دانست.

وی نماز را بهترین راه امنیت درونی و نجات از بیماری‌های روانی ذکر کرد و گفت: ریشه‌های وسواس و اضطراب را می‌توان با نماز درمان کرد.

کاظمی با تاکید بر اینکه خداوند نظم را در نماز به بندگان آموزش می‌دهد بیان کرد: نماز بهترین شیوه برای برون رفت از ناهنجاری و بی‌نظمی است.

وی با بیان اینکه بیگانگان برای جوانان و نوجوانان ما سفره‌های رنگین پهن کرده‌اند تصریح کرد: با هدایت فرزندانمان به نماز می‌توانیم نقشه‌های شوم آنان را در ترویج فرهنگ غربی خنثی کنیم.

انتهای پیام/78005/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول