اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

هنرمندان تاثیرات نامطلوب سبک شمردن نماز را به تصویر بکشند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم با بیان اینکه ساختن فیلم‌های دینی بسیار دشوار و حساس است گفت: فیلم‌سازان با هنرمندی و ظرافت آثار نامطلوب سبک شمردن نماز را در زندگی به تصویر بکشند.

هنرمندان تاثیرات نامطلوب سبک شمردن نماز را به تصویر بکشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار با مدیرکل و جمعی از مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه استفاده از هنر برای تبلیغات مبانی اسلامی بسیار مفید است گفت: باید از این فرصت استفاده کرده و به ترویج مبانی دینی در جامعه بپردازیم.

وی با بیان اینکه فیلم یکی از ابزارهای هنر است که نقش موثری در فرهنگ‌سازی یک جامعه دارد تصریح کرد: باید به موضوعات اخلاقی در فیلم‌ها پرداخته شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه استفاده از مبانی دینی در فیلم امری بسیار دشوار است گفت: به صورت ملموس نمی‌شود حس معنوی را در یک فیلم به نمایش گذاشت به همین دلیل قدم گذاشتن در این عرصه با مشکلاتی همراه است.

آیت‌الله نوری همدانی به دلایل علما برای به تصویر نکشیدن ائمه اطهار (ع) در فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی اشاره و ابراز کرد: در تصاویر نمی‌توان حس معنوی را به مخاطب تفهیم کرد چرا که این تمثیل مقایسه‌ای نادرست از یک شخصیت با معصومین را به دنبال دارد.

وی تاکید کرد: بهتر است فیلم‌سازان به ساخت آثاری که به مبانی نماز می‌پردازد اهتمام داشته باشند و با هنرنمایی تاثیرات نامطلوب سبک شمردن نماز را با استفاده از منابع فقهی و روایی به نمایش بگذارند.

این مرجع تقلید ادامه داد: قدم گذاشتن در عرصه فیلم‌سازی برای ترویج فرهنگ نماز کاری بسیار پر ارزش و دشوار است که باید با دقت و جدیت به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه ما از به تصویر کشیدن حس‌های معنوی در فیلم‌ها ناتوان هستیم ابراز کرد: باید با استفاده از خضوع و خشوع بندگان در مقابل خداوند حسی معنوی در فیلم‌هایی که به مبانی نماز می‌پردازد ایجاد کنیم.

*خرافه‌پرستان موجب خنده در جهان می‌شوند

آیت‌الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: برخی از شایعه‌ها حاکی از آن است که شب یلدا جهان به پایان می‌رسد در حالی که این موضوع از نظر اسلام امری مردود است.

وی با بیان اینکه اسلام با زبانی واضح و روشن این مسئله را رد می‌کند گفت: با این وجود برخی از نادانان نظریه علما و اسلام را قبول ندارند و سخنان یک ابله را جدی تلقی می‌کنند.

این مرجع آگاه با تاکید بر اینکه سخنان جاهلانه و ابلهانه غربی‌ها اثری وضعی در جهان به دنبال داشته است خاطرنشان کرد: در جنوب فرانسه مردم به محلی امن پناه برده‌اند و قیمت اتاق در هتل‌ها و کرایه چادرهای مسافرتی در این محل بسیار بالا رفته است و اکنون نمی‌شود در این محل جایی برای اقامت یافت.

آیت‌الله نوری همدانی از دلایل خرافه‌پرستی را پایبند نبودن به مبانی معنوی از جمله نماز عنوان کرد و گفت: کسانی که سخنان اسلام را ناشنیده گرفتند و به خرافه‌پرستی روی آوردند موجبات خنده را در جهان فراهم می‌کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود ابراز کرد: امیدواریم جشنواره نماز و نیایش در فرهنگ‌سازی دینی در جامعه نقشی موثر ایفا کند.

انتهای پیام/78005/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول