اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

فقدان اطلاعات گویا موجب می‌شود مدیران جسارت تصمیم‌گیری‌های بزرگ را نداشته باشند

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: فقدان اطلاعات گویا و روشن موجب می‌شود که مدیران جسارت لازم برای تصمیم‌گیری‌های بزرگ را نداشته باشند.

فقدان اطلاعات گویا موجب می‌شود مدیران جسارت تصمیم‌گیری‌های بزرگ را نداشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی ظهر امروز به مناسبت هفته ثبت احوال در دیدار با جمعی از مدیران اداره‌کل ثبت احوال استان اظهار کرد: اقدامات ثبت احوال، مبنای تلاش دولت در جهت سازماندهی برنامه‌های مبتنی بر عدالت قرار گرفته که یکی از نمونه‌های آن طرح هدفمندی یارانه‌ها است.

وی با بیان اینکه اطلاعات جمعیتی، پایه و اساس برنامه‌ریزی را تشکیل می‌دهد، ادامه داد: فقدان اطلاعات گویا و روشن موجب می‌شود که مدیران جسارت لازم برای تصمیم‌گیری‌های بزرگ را نداشته باشند.

استاندار آذربایجان شرقی، اسناد ثبت احوال را اصیل‌ترین اسناد و نشان‌دهنده هویت مردم دانست و خاطرنشان کرد: اعتبار این اسناد به حدی است که تشخیص جعلی بودن آن یک کار فوق‌العاده تخصصی به شمار می‌رود.

علیرضابیگی با اشاره به طرح کارت ملی هوشمند گفت: با صدور این کارت برای مردم، مرحله دیگری از پیشرفت در ارائه و دریافت مطلوب خدمات متنوع صورت می‌گیرد؛ ضمن آنکه این کارت می‌تواند مبنای کنترل جمعیت نیز قرار گیرد.

وی با تأکید بر استفاده از فناوری‌های جدید در ارائه خدمات به مردم گفت: تلاش‌هایی که در ثبت احوال انجام می‌شود، ضمن اینکه باید گذشته تاریخی این سازمان را حفظ کند، متضمن استفاده از فناوری پیشرفته هم باشد تا اطلاعات مربوط به جمعیت آسان‌تر و روان‌تر در اختیار دستگاه‌های دیگر قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه اطلاعات ثبت احوال باید جامع، دقیق، قابل پردازش و قابل دسترس برای دستگاه‌های مختلف باشد، افزود: اطلاعات جمعیتی پایه اطلاعات دیگر محسوب می‌شود و باید با روش‌های تجربه شده به ویژه روش‌های الکترونیکی امکان استفاده دستگاه‌ها از این اطلاعات فراهم شود.

علیرضابیگی عنوان کرد: دراین راستا، طراحی و پیاده‌سازی سامانه بزرگی که امکان اتصال و دسترسی همه دستگاه‌ها به آن مهیا باشد، ضروری است.

وی سپردن فعالیت‌های ثبت احوال به بخش خصوصی را اقدامی مؤثر و قابل تأمل در راستای ارائه مطلوب خدمات به مردم دانست و بر بررسی این موضوع تأکید کرد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت اطلاعات جمعیتی در سامان‌بخشی به شرایط مناطق زلزله‌زده استان ابراز داشت: در این حادثه برای تشخیص ساکنان دایمی و فصلی روستاهای آسیب‌دیده، نیازمند اطلاعات دقیق جمعیتی بودیم، اما به دلیل نارسا بودن این اطلاعات ناچار شدیم از سایر اطلاعات جانبی از جمله آمار خانه‌های بهداشت استفاده کنیم که طبعا نمی‌توانست اطلاعات دقیقی باشد.

علیرضابیگی به نقش اطلاعات جمعیتی و اسناد ثبت احوال در انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: شناسنامه جزو اسناد قابل اتکا در انتخابات است که مردم به پشتوانه آن می‌توانند در سرنوشت سیاسی کشور مشارکت کنند.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی هم در این دیدار گزارشی از عملکرد این اداره کل ارائه کرد.

علی جعفری‌آذر گفت: عملکرد اداره‌کل ثبت احوال آذربایجان شرقی در ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی بالاتر از میانگین کشوری است.

وی اذعان داشت: این اداره‌کل در گزارش عملکرد سال 90 دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه شاخص‌های سلامت اداری، سلامت مالی و مراجعه مردم، رتبه دوم را کسب کرده است.

جعفری‌آذر همچنین از ثبت بیش از هفت میلیون سند در سامانه آرشیو الکترونیکی ثبت احوال توسط اداره کل ثبت احوال آذربایجان شرقی خبر داد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین در این دیدار از سامانه پیام کوتاه اداره‌کل ثبت احوال آذربایجان شرقی به شماره 2000001510 رونمایی و اولین پیام را به این سامانه ارسال کرد.

انتهای پیام/60001/ذ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول