اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج جامع پزشکی سیستان و بلوچستان خبر داد

ویزیت روزانه 5 هزار بیمار در چهاردهمین بیمارستان صحرایی سپاه

خبرگزاری فارس: رئیس بسیج جامع پزشکی سیستان و بلوچستان گفت: روزانه بیش از 5 هزار نفر در بیمارستان صحرایی سپاه در منطقه محروم اسپکه ویزیت می‌شوند.

ویزیت روزانه 5 هزار بیمار در چهاردهمین بیمارستان صحرایی سپاه

علیرضا سرگزی در آیین افتتاحیه چهاردهمین بیمارستان تخصصی صحرایی در بخش اسپکه شهرستان نیکشهر در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی فارس به اسپکه اظهار داشت: این بیمارستان به همت بسیج جامعه پزشکی به مدت یک هفته در بخش محروم اسپکه شهرستان نیکشهر برپا شده و روزانه بیش از 5 هزار نفر در این بیمارستان تخصصی به صورت رایگان ویزیت می‌شوند.

وی افزود: در این بیمارستان صحرایی علاوه بر درمانگاه‌های تخصصی و فوق تخصصی در بخش‌های آزمایشگاه، اتاق عمل، رادیولوژی، سونوگرافی، اورژانس و مامایی، داروخانه، دندان‌پزشکی و کلینیک‌های تخصصی و عمومی به مدت یک هفته در منطقه محروم اسپکه به بیماران خدمات رایگان به صورت شبانه‌روزی ارائه می‌شود.

رئیس بسیج جامع پزشکی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در این بیمارستان صحرایی تعداد 10 پزشک عمومی، 17 متخصص، 57 نفر نیروی متخصص شامل پرستار، تکنسین، کارشناس و هفت دندان‌پزشک نیز حضور دارند و در مجموع 150 نفر کادر درمانی و بهداشتی این بیمارستان صحرایی را پشتیبانی می‌کند.

وی اضافه کرد: این بیمارستان روزانه ظرفیت مراجعه تا پنج هزار نفر را دارا بوده و پیش‌بینی می‌شود بیش از 30 هزار بیمار از خدمات متنوع این بیمارستان تخصصی بهره‌مند شوند و در صورت نیاز به عمل جراحی و بستری  هماهنگی‌های لازم با بیمارستان ایران و خاتم‌النبیا ایرانشهر برای درمان‌های تکمیلی انجام می‌شود.

سرگزی گفت: انجام جراحی‌هایی شامل جراحی‌های چشم، گوش و حلق و بینی، اورولوژی و ارتوپدی به صورت رایگان است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان ادامه داد: سازه مورد استفاده در این بیمارستان 307 متر چادر بادی بیمارستان، 10 چادر 12 متری برای تریاژ، کلینیک عمومی و 2 دستگاه اتوبوس اتاق عمل و اورژانس است.

وی اضافه کرد: 870 میلیون ریال تجهیزات مصرفی و دارو از طرف دانشگاه علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی زاهدان برای مداوای بیماران ویزیت شده در چهاردهمین بیمارستان صحرایی سپاه در بخش محروم اسپکه از توابع شهرستان نیکشهر تامین شده است.

انتهای پیام/75001/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول