اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی خبر داد

احداث چهاردهمین بیمارستان صحرایی سپاه در مناطق محروم نیکشهر

خبرگزاری فارس: مدیر امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: چهاردهمین بیمارستان صحرایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همت بسیج جامعه پزشکی به مدت یک هفته در منطقه محروم اسپکه شهرستان نیکشهر برپا می‌شود.

احداث چهاردهمین بیمارستان صحرایی سپاه در مناطق محروم نیکشهر

علیرضا فضلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران از راه‌اندازی چهاردهمین بیمارستان صحرایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان سیستان و بلوچستان به همت بسیج جامعه پزشکی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از تاریخ سوم دی ماه به مدت یک هفته در منطقه محروم اسپکه شهرستان نیکشهر خبر داد.

مدیر امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: در این بیمارستان صحرایی علاوه بر درمانگاه های تخصصی و فوق تخصصی در بخش‌های آزمایشگاه، اتاق عمل، رادیولوژی، سونوگرافی، اورژانس، مامایی، داروخانه، دندانپزشکی، کلینیک‌های تخصصی و عمومی به مدت یک هفته در شهرستان نیکشهر به بیماران خدمات رایگان ارائه می‌شود.

وی در ادامه افزود: در این بیمارستان صحرایی 10 پزشکی عمومی، 16 متخصص، 57 نفر نیروی متخصص شامل پرستار، تکنسین و کارشناس و 7 دندان‌پزشک حضور دارند و یکصد و پنجاه نفر کادر درمانی و بهداشتی این بیمارستان صحرایی را پشتیبانی می‌کنند.

فضلی ادامه داد: این بیمارستان روزانه ظرفیت مراجعه 3 تا 5 هزار نفر را دارا می باشد و پیش بینی می شود حدود 30 هزار بیمار از خدمات متنوع این بیمارستان بهره ببرند و در صورت نیاز به عمل جراحی و بستری، هماهنگی‌های لازم با بیمارستان ایران و خاتم‌الانبیاء (ص) ایرانشهر جهت درمان تکمیلی بیماران انجام خواهد شد که آماده انجام جراحی چشم، (گوش و حلق و بینی)ENT، زنان، ارولوژی و ارتوپدی به‌صورت رایگان است.

مدیر امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی افزود: سازه مورد استفاده در این بیمارستان 307 متر چادر بادی بیمارستانی، 10 چادر 12 متری جهت تریاژ و کلینیک عمومی و دو دستگاه اتوبوس اتاق عمل و اورژانس می‌باشد که در مالکیت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است و کلیه تجهیزات به‌کار گرفته شده در این بیمارستان متعلق به سازمان بسیج جامعه پزشکی استان سیستان و بلوچستان می‌باشد.

فضلی در پایان تصریح کرد: 780 میلیون ریال تجهیزات مصرفی و دارو از طرف دانشگاه علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی زاهدان تامین شده است.

انتهای پیام/2462/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول