اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی همدان:

تصادفات همدان امسال 11 درصد کاهش داشت

خبرگزاری فارس: فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی همدان گفت: در 9 ماهه سال جاری 11 درصد کاهش تصادفات نسبت به مشابه سال گذشته را شاهد هستیم.

تصادفات همدان امسال 11 درصد کاهش داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسین طلایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به عملکرد 9 ماهه سال جاری در خصوص تلفات تصادفات با مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، اظهار داشت: در مدت مشابه سال گذشته تلفات ناشی از تصادفات در داخل شهرها 98 نفر بوده که امسال به 71 نفر کاهش یافته است.

وی ادامه داد: از تعداد 71 نفر تلفات تصادفی‌ها 21 نفر در صحنه فوت کرده و تعداد 38 نفر در بیمارستان‌ها فوت کردند که این بر اساس آمار پزشکی قانونی است و اگر بیمارستان‌ها تجهیزات خود را تکمیل کنند در کاهش تلفات مؤثر خواهد بود.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با اشاره به آمار مجروحین تصادفات تصریح کرد: آمار مجروحین نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.

وی افزود: 22 درصد متوفیان راننده و سرنشین خودرو، 30 درصد راکب و ترک‌نشین موتورسیکلت و 48 درصد را عابرین پیاده به خود اختصاص داده‌اند و تأکید بر حق تقدم عابرین پیاده و ایمن‌سازی پیاده‌روها در کاهش تلفات عابرین پیاده مؤثر بوده است.

طلایی در ادامه به درصد مجروحین تصادفات اشاره کرد و یادآور شد: سرنشین و راننده خودرو با 37 درصد بیشترین تعداد مجروحین را به خود اختصاص داده، راکبان موتورسیکلت 36 درصد و عابرین پیاده 27 درصد از مجروحین را تشکیل می‌دهند.

وی اضافه کرد: بیشترین علت تصادفات عدم توجه به جلو با 41 درصد، رعایت حق تقدم با 24 درصد، عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه 9 درصد و تغییر ناگهانی مسیر خودرو شش درصد است.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی همدان گفت: می‌توان با تلاش بیشتر خطوط ترافیکی و علائم و خط‌کشی عابر پیاده افزایش یابد در کاهش آمار تصادفات عابرین پیاده مؤثر است.

وی ادامه داد: در 20 فقره از تصادفات که دستگاه‌ها و ادارات عامل بودند که شهرداری‌ها 11 فقره، اداره برق شش فقره و آب و فاضلاب سه فقره از تصادفات را انجام دادند و اینان احضار و به مراجع قضایی معرفی شدند.

طلایی در ادامه به میزان گواهینامه‌های اخذ شده در استان اشاره کرد و افزود: تعداد 66 نفر از رانندگان نمرات منفی آنها به 30 رسیده و گواهینامه آنها به مدت سه ماه توقیف و از رانندگی در این مدت محروم شدند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در طول 9 ماهه سال جاری تعداد 254 دستگاه خودرو جریمه بیش از یک میلیون تومان داشتند که همگی احضار شدند و به غیر از هفت دستگاه خودرو که جریمه را پرداخت نکردند و منجر به توقیف خودروی آنها شد بقیه با راهنمایی و رانندگی تسویه کردند.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان ادامه داد: تعداد 25 عدد دوربین کنترل تخلفات در سطح استان نصب شده که به زودی مرکز مانیتورینگ کنترل ترافیک را در استان همدان راه‌اندازی می‌کنیم.

وی در خصوص بازرسان افتخاری تأکید کرد: تعداد 150 نفر بازرس افتخاری در سطح استان فعال هستند که تاکنون 4 هزار و 500 فقره گزارش از تخلفات رانندگی را به پلیس راهور اعلام کرده‌اند.

طلایی در ادامه با اشاره به اینکه در سال جاری 15 درصد افزایش صدور گواهینامه رانندگی در استان به ثبت رسیده است، اظهار داشت: تعویض گواهینامه‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: در طول 9 ماه سال جاری تعداد 9 هزار و 211 دستگاه خودرو از خدمات شماره‌گذاری در مراکز شماره‌گذاری برای خودروهای نو پلاک دریافت کردند که 51 درصد کاهش نسبت به سال گذشته داشته است.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان در ادامه یادآور شد: با توجه به اجرای قانون جدید 25 درصد کاهش صدور اخطاریه را داریم که نشانگر موفقیت این قانون است و در توقیف موتورسیکلت‌های متخلف 23 درصد افزایش را شاهد هستیم.

وی افزود: روند کاهش تلفات تصادفات از سال 86 آغاز شده و این در حالی است که در آن سال تعداد خودروهای کشور 6 میلیون دستگاه بود و امروز 14 میلیون دستگاه وسیله نقلیه در کشور تردد می‌کند.

طلایی گفت: در راستای ساماندهی تردد موتورسیکلت‌ها از ظرفیت دیگر سازمان‌ها مثل اداره پست و شرکت‌های پیک موتوری استفاده شده و به زودی طرح‌های ساماندهی اجرا خواهد شد.

وی در خصوص پلاک ویژه جانبازان تصریح کرد: در قانون جدید به جانبازان 50 درصد بالاتر پلاک ویژه تردد آنها ارائه می‌شود.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی همدان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نبود پارک‌سوار ویژه تاکسی در سطح شهر گفت: تعداد تاکسی‌ها با خطوط اختصاصی آنها تناسبی ندارند و بر اساس ظرفیت ایستگاه‌ها با تعداد ون و تاکسی نیست و ادارات متولی باید ایستگاه‌ها و ظرفیت تاکسی‌ها را مناسب‌سازی کنند و اولویت با حمل و نقل عمومی است.

وی با اشاره به مسدود شدن دو خیابان بوعلی و اکباتان گفت: با توجه به بی‌نظمی موجود در میدان امام خمینی در طرح تفسیری قرار بود که شش خیابان منتهی به میدان اصلی شهر به پیاده‌راه تبدیل شود اما تاکنون تعیین تکلیف نشده و برای مغازه‌داران و بیماران در خیابان بوعلی مشکل ایجاد کرده است.

طلایی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سئوالی در خصوص چرایی وجود اختلاف بین شهرداری و راهنمایی ـ رانندگی، ضمن رد این مطلب، با بیان اینکه باید قانون را رعایت کرد، گفت: کارگر شهرداری برای تخلیه سطل زباله باید از ماشین پیاده شود و بعد از انجام کار دوباره سوار ماشین شود و اگر در عقب خودرو سوار شود تخلف است و با آن برخورد می‌شود.

وی در پایان اظهار داشت: اگر وسایل نقلیه خدمات‌رسان تخلفی از قبیل عدم داشتن گواهینامه، قدیمی بودن پلاک را انجام دهند طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/2499/ی/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول