اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خرمشهر در مجلس:

کنسولگری عراق در خرمشهر مستقر می‌شود/ استاندار خوزستان پیگیری کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خرمشهر در مجلس گفت: در راستای سهولت زوار به عراق در نظر داریم کنسولگری عراق را چون پیش از جنگ تحمیلی در خرمشهر مستقر کنیم.

کنسولگری عراق در خرمشهر مستقر می‌شود/ استاندار خوزستان پیگیری کند

عبدالله سامری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: پیش از آغاز جنگ تحمیلی کنسولگری عراق در شهرستان خرمشهر مستقر بود که با به وقوع پیوستن جنگ تحمیلی تخریب شد.

وی افزود: پس از جنگ تحمیلی بنا به دستور امنیت ملی به نیروهای نظامی و انتظامی کشورمان اعلام شد که عراقی‌ها حق ورود به 20 کیلومتری مرز کشورمان را ندارند و به همین دلیل کنسولگری به اهواز انتقال داده شد.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مدت زمان شش سال بوده که کنسولگری عراق در اهواز به پایان رسیده و در این خصوص هیچ اقدام قابل توجهی صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه امروز عراق کشور دوست و همسایه ما است باید در راستای کنسولگری عراق در خرمشهر همچنین انتقال آن به این منطقه تجدیدنظر و اقدامی مطلوب و در خور شأن صورت پذیرد.

سامری در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر با اشاره به نشست اخیرش با رئیس شورای امنیت ملی در 27 آذرماه سال جاری خبر داد و گفت: در این جلسه مورد فوق به عرض رسانده شد و البته نظر وی با انتقال و استقرار کنسولگری در شهرستان خرمشهر مثبت بود.

وی همچنین بیان کرد: در این زمینه با طرف عراقی نیز وارد گفت‌وگو شده و البته رأی و نظر وزیر امور خارجه کشورمان نیز مثبت است.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این زمینه تنها استاندار خوزستان باید همت کند و با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته راه زیادی تا محقق شدن و استقرار کنسولگری عراق در خرمشهر باقی نمانده است.

وی در پایان اظهار کرد: با اجرایی شدن این اقدام تردد زوار خرمشهری و عراقی به هر دو کشور به سهولت هر چه تمام انجام می‌شود و این برای منطقه منشأ خیر و برکت است.

انتهای پیام/72001/ع/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول