اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

زمینه گرایش فارغ‌التحصیلان به مشاغل صنعتی فراهم شود

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان کشور در صدد جذب در سیستم دولتی هستند، بر لزوم فرهنگسازی در راستای گرایش فارغ‌التحصیلان به مشاغل صنعتی تاکید کرد.

زمینه گرایش فارغ‌التحصیلان به مشاغل صنعتی فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، کریم مطهری‌مؤید ظهر امروز در همایش تجلیل از پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به رشد علمی ایران در منطقه، اظهار داشت: ایران اسلامی بر اساس جهاد علمی به پیشرفت در این حوزه دست یافته است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های علمی و پژوهشی در حوزه‌های مختلف نیز گفت: هم‌اکنون در مسائل پزشکی پیشرفت‌های بسیاری حاصل شده و امید است همچون دیگر کشورهای ثروتمند دانش‌ها به تولید و در نهایت به ثروت تبدیل شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان با اشاره به تشکیل میزگردی با حضور اساتید و دانشجویان و نقد پژوهش در دانشگاه نیز تصریح کرد: فرهنگ تحقیق در جامعه نهادینه نشده و متوجه اهمیت پژوهش در توسعه و آبادانی کشور نیستیم.

وی با تأکید بر لزوم پژوهش‌محور بودن آموزش‌های ارائه شده در مدارس نیز اظهار داشت: بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کشور متقاضی ورود به سیستم دولتی هستند زیرا به دلیل مهارت نداشتن در کارهای عملی توان ورود به بازار را ندارند.

مطهری‌مؤید با بیان اینکه در هیچ جای دنیا به اندازه ایران فارغ‌التحصیلان گرایش به استخدام مشاغل دولتی ندارند، بر لزوم فرهنگسازی در راستای گرایش فارغ‌التحصیلان در زمینه‌های کاربردی و صنعتی جامعه صحه گذاشت.

وی در پایان متذکر شد: باید به سمتی سوق پیدا کنیم که فارغ‌التحصیلان و دانش‌آموختگان کشور به سمت مشاغلی رهنمون شوند که موجبات ارتقای علمی و صنعتی کشور را فراهم می‌کند که این روند نیازمند فرهنگسازی در این زمینه است.

انتهای پیام/89004/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول