اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ماجرای یک اعتراض و دو پاسخ متفاوت

خبرگزاری فارس: در برنامه یادواره شهید محمد طالبیان و شهدای فرهنگی کشور در همدان، یکی از فرهنگیان در هنگام سخنرانی وزیر آموزش و پرورش اقدام به اعتراض و پیگیری مطالبات خود کرد که پیگیر ماجرا شد.

ماجرای یک اعتراض و دو پاسخ متفاوت

به گزارش فارس در همدان هم‌زمان با برگزاری یادواره شهید محمد طالبیان و 4 هزار و 900 شهید فرهنگی کشور در همدان و در حین سخنرانی وزیر آموزش و پرورش همدان، یکی از فرهنگیان همدانی اقدام به اعتراض و هتاکی به مدیرکل آموزش و پرورش همدان کرده و خواستار صحبت با وزیر شد که این اقدام وی با واکنش حراست و انتظامات برگزاری کنگره روبه‌رو شد و وی را مجبور به خروج از سالن برگزاری کنگره کردند.

جالبی موضوع آن بود که وزیر آموزش و پرورش که روی سن و پشت میز سخنرانی شاهد ماجرا بود حتی صحبت‌های خود را برای ثانیه‌ای قطع نکرد و جویای علت اعتراض نبود به نحوی که گویی این اعتراض به هیچ عنوان در این سالن رخ نداده و اعتنایی به اعتراض این فرد از خود نشان نداد، و البته شاید اقتضای برنامه ایجاد نمی‌کرد که سخنرانی را رها کند.

در همین ارتباط فرد معترض که به بیرون از محل برگزاری این کنگره هدایت شده بود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: بنده معلم ساده ناحیه 2 آموزش و پرورش همدان بودم که چند سال پیش بر اساس مشکل شخصی که داشتم نزد مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان (عباس حسنی‌محتشم) رفتم تا با وی صحبت کنم.

رحیمی تصریح کرد: مدیرکل آموزش و پرورش استان پس از این دیدار برای من پاپوش درست کرد و بنده را وادار به بازخرید کرد.

وی افزود: پس از این موضوع نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش نوشتم و در آن خواستار رسیدگی به وضعیت خود شدم اما این نامه به دست وی نرسید.

این معلم سابق شاغل در آموزش و پرورش همدان گفت: وقتی مطلع شدم وزیر آموزش و پرورش به همدان می‌آید بر آن شدم که حضوراً بیایم و با وی گفت‌وگو کرده و مشکل خود را مطرح کنم.

وی اضافه کرد: وقتی خواستم با وزیر صحبت کنم مانع شدند که فکر می‌کنم علت ممانعت نیز خود مدیرکل آموزش و پرورش بود که بنده را دید.

رحیمی با بیان اینکه تنها راه صحبت با وزیر را در اعتراض در بین جمع دیدم، گفت: زمانی که برای اعتراض بلند شدم مانع صحبت من شدند و من هم عصبانی شدم و فحاشی کردم و البته به اجبار من را به بیرون از سالن برگزاری همایش کشاندند.

با توجه به معطوف بودن نوک پیکان این ماجرا به مدیرکل آموزش و پرورش با وی نیز به گفت‌وگو نشستیم که نتایج این بحث سخنانی کاملاً متفاوت از گفته‌های فرد معترض بود.

عباس حسنی‌محتشم در این زمینه با بیان اینکه فرد معترض از نیروهای آموزش و پرورش همدان است، گفت: ایشان درخواست بازنشستگی پیش از موعد داشتند اما سنوات وی هنوز به بازنشستگی نرسیده و نمی‌تواند بازنشست شود.

وی با تأکید بر اینکه این فرد در حال حاضر شرایط بازنشستگی را ندارد، گفت: وی در این خصوص چند بار هم به وزارتخانه مراجعه کرده اما کار ایشان به نتیجه نرسیده است.

حسنی محتشم در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر برخورد با این فرد اگر چه بیان قاطعی مبنی بر عدم برخورد با وی اعلام نکرد، اما افزود: در جمهوری اسلامی ایران آزادی بیان وجود دارد و این باعث نمی‌شود تا ما با این فرد برخورد کنیم چرا که شاید این فرد با زبان قانونی آشنا نیست که اعتراضش را به این شکل مطرح کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در پایان سخنانش گفت: ایشان تقاضایی داشتند که خارج از چارچوب قانون بوده و ما هم نمی‌توانستیم کار خارج از این چارچوب را انجام دهیم.

‌‌انتهای پیام/89007/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول