اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نوآوران شهید فهمیده کرمان خبر داد

مشارکت 4 دانشگاه کرمان در عرصه تحقیقات دفاعی

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر نوآوران و همکاری‌های علمی شهید فهمیده استان کرمان گفت: چهار دانشگاه استان کرمان در زمینه تحقیقات دفاعی با این دفتر همکاری و مشارکت می‌کنند.

مشارکت 4 دانشگاه کرمان در عرصه تحقیقات دفاعی

مهدی گنجوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: موسسه تحقیقات و پژوهش صنایع دفاعی 2 هزار موضوع پژوهانه در مقطع تحصیلی دکترا دارد و این موضوع‌ها با همکاری دفاتر استانی به عنوان موضوع پایان‌نامه‌های دانشجویان مقطع دکترا و کارشناسی ارشد ارائه می‌شود.

مسئول دفتر نوآوران و همکاری‌های علمی شهید فهمیده استان کرمان بیان داشت: زمانی که دانشجویان این موضوعات را با عنوان پایان‌نامه به نتیجه رساندند و به موسسه تحقیقات و پژوهش صنایع دفاعی ارائه کردند در صورت قبولی این پایان‌نامه دانشجویان مرد می‌توانند از کسر خدمت سربازی بر اساس سطح کار ارائه شده بهره‌مند شوند.

گنجوی ابراز داشت: وزارت دفاع و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تفاهم‌نامه‌ای را برای حمایت‌های مالی از پایان‌نامه‌های با موضوعات ارائه شده از سوی موسسه تحقیقات و پژوهش صنایع دفاعی امضا کرده‌اند که بر اساس آن هر یک از وزارتخانه مبلغ 5 میلیون تومان به دانشجویان کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: طرح‌های نو و یا طرح‌های انجام شده‌ای که در حوزه تحریم‌ها باشد، مورد حمایت موسسه تحقیقات و پژوهش صنایع دفاعی قرار می‌گیرند.

گنجوی خاطرنشان کرد: نخبگانی که طرح‌هایی را در عرصه دفاع به دفتر نوآوران و همکاری‌های علمی شهید فهمیده استان کرمان ارائه می‌کنند در صورت نیاز می‌توانند از کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های فعال در دانشگاه‌ها استفاده کنند.

وی افزود: چهار دانشگاه استان کرمان شامل دانشگاه آزاد اسلامی زرند، دانشگاه تحصیلات تکمیلی، دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان و دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان در زمینه تحقیقات دفاعی با دفتر نوآوران و همکاری‌های علمی شهید فهمیده در این خطه همکاری می‌کنند.

گنجوی خاطرنشان کرد: بنیاد ملی نخبگان و سازمان فنی و حرفه‌ای استان کرمان نیز برای همکاری با دفتر نوآوران و همکاری‌های علمی شهید فهمیده استان کرمان نیز تفاهم‌نامه‌هایی منعقد کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دفتر نوآوران و همکاری‌های علمی شهید فهمیده استان کرمان در زمینه طرح‌های تحقیقاتی با استادان و دانشجویان مشارکت دارد، تصریح کرد: دانشجویان تمایل دارند تا در زمینه مسائل دفاعی، تحقیقاتی را انجام دهند و بیشتر تحقیقات در زمینه مباحث فنی در عرصه‌های هوا فضا، انرژی‌های نو، تسلیحات، شیمی، فیزیک و لیزر است.

انتهای پیام/80019/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول