اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پردیس دفاعی وزارت دفاع خبر داد

انتقال یکی از پروژه‌های صنعت دفاعی به مازندران

خبرگزاری فارس: شفقت از استقرار یک واحد صنعت دریایی در جویبار استان مازندران خبر داد و گفت: به‌زودی یکی از پروژه‌های صنعت دفاعی در حوزه هوایی به مازندران انتقال می‌یابد.

انتقال یکی از پروژه‌های صنعت دفاعی به مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل ابوطالب شفقت صبح امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران نمونه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل اظهار داشت: تحقیقات و دستاوردهای علمی جامعه دانشگاهی موجب تغییر در حوزه رفتاری جامعه شده است که تحمل‌پذیری یکی از نشانه‌های بارز آن است.

وی به مؤلفه امنیت در عرصه زندگی اشاره کرد و افزود: توسعه علم و بهره‌برداری از طبیعت و دستیابی به یک زندگی تعالی پسند از مؤلفه‌های امنیت در جامعه است.

شفقت با اشاره به استراتژی بازدارندگی در عرصه‌های علمی اظهار داشت: به دنبال علمی هستیم که اقتدار همراه با رفاه، عدالت و آزادی برای بشریت به ارمغان آورد.

وی با بیان اینکه با همت محققان کشور توانستیم اقتدار دفاعی ایران اسلامی را به رخ جهانیان بکشانیم، گفت: یکی از برنامه‌های وزارت دفاع استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها برای دستیابی به فناوری‌های نوین در عرصه دفاعی است.

استاندار سابق مازندران در بخش دیگری از سخنانش به احداث پژوهشکده علوم و فناوری‌های دفاعی شمال کشور اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل احداث این پژوهشکده استفاده از توانمندی و ظرفیت‌های علمی در مازندران بود.

وی پژوهشکده علوم و فناوری‌های دفاعی شمال کشور را یکی از قوی‌ترین مراکز پژوهشی در سطح کشور دانست و اظهار داشت: ارتباط و تعامل جامعه دانشگاهی با مراکز پژوهشی در حوزه دفاعی می‌تواند منجر به تولید محصولات دانش‌بنیان شود.

شفقت از استقرار یک واحد صنعت دریایی در جویبار استان مازندران خبر داد و گفت: به‌زودی یکی از پروژه‌های صنعت دفاعی در حوزه هوایی به مازندران انتقال می‌یابد.

وی با بیان اینکه بخش دفاعی ظرفیت‌های بالایی در تحقیقات کاربردی دارد، اضافه کرد: حوزه دفاعی، دانش بنیان است و وزارت دفاع به عنوان نخستین سازمان صنعتی در کشور نظام نوآوری را طراحی کرده است.

شفقت ادامه داد: امروز در یک شرایط ویژه هستیم که تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان با یک تفکر بسیجی در کشور باید پیگیری شود.

وی گفت: مسلما با توسعه علم و دستیابی به فناوری‌های نوین بسیاری از مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف حل می‌شود.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دانشگاه و صنعت باید ارتباط تنگاتنگی داشته باشند، گفت: برای اینکه ارتباط صنعت با دانشگاه تسهیل شود دانشگاه و صنعت باید همدیگر را قبول داشته باشند و اعتمادسازی کنند.

دکتر عسکر جانعلی‌زاده افزود: دانشگاه نگاه علمی و صنعت نگاه کاربردی به مباحث و موضوعات مختلف دارد.

وی افزود: محققان دانشگاه باید تحقیقات خود را به سمت نیازهای صنعتی سوق دهند و صنعت هم باید معضلات خود را برای بررسی علمی و ارائه راهکارهای مناسب به دانشگاه واگذار کند.

جانعلی‌زاده با بیان اینکه مقوله دانش‌بنیان باید جدی گرفته شود، خاطر نشان کرد: تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان موجب احیای خودباوری ایرانیان می‌شود.

وی ادامه داد: تکیه بر فرهنگ ایرانی و تلاش برای تحقق آن موجب رشد و اتکا به نفس فرزندان این مرز و بوم می‌شود.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها باید نگاه کاربردی به تحقیقات داشته باشند، اظهار داشت: رکوردهای علمی ایران به گونه‌ای است که توانسته مقام علمی اول در منطقه و 16 را در دنیا کسب کند.

وی در عین حال از رتبه نهم ایران در فناوری نانو در دنیا خبر داد و گفت: جهت‌گیری به سمت تحقیقات کاربردی باید جزء دغدغه‌های پژوهشگران ما باشد.

جانعلی‌زاده افزود: مراکز رشد فناوری یک فرصت مناسب برای تسهیل در ارتباط بین صنعت و دانشگاه است.

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به روش‌های مختلف از ایده‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند، ادامه داد: فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها با محیط کار و تولید بیگانه هستند و این عامل باعث بیکاری آنها می‌شود.

جانعلی‌زاده گفت: هدایت پایان‌نامه‌های دانشجویی به سمت اینکه منجر به تولید محصول و یا عیب‌یابی در صنعت شود، امری اجتناب‌ناپذیر است.

انتهای پیام/2296/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول