اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست استان سمنان:

طبیعت‌گردی در پارک‌های ملی استان سمنان ارتقا می‏یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل محیط زیست استان سمنان گفت: طبیعت‌گردی در پارک‌های ملی استان سمنان با مصوبه سفر سوم هیئت دولت به استان ارتقا می‏یابد.

طبیعت‌گردی در پارک‌های ملی استان سمنان ارتقا می‏یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حمید ظهرابی صبح امروز در سومین جلسه اعضای انجمن محیط زیست بسیج مهندسین استان سمنان که در سالن جلسات اداره کل محیط زیست استان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم‏ترین نعمت‌های انقلاب برای مردم، بسیج است و در حقیقت می‌توان گفت که مردمی بودن این نهاد عامل رشد آن بوده است.

مدیرکل محیط زیست استان سمنان افزود: ما از همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان بسیج مهندسین در این استان استقبال می‌کنیم و در جهت تعامل بیشتر اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

ظهرابی خاطرنشان کرد: سازمان محیط زیست در ابتدا بر مبنای شکاربانی شکل گرفته و بنای حفاظت از مناطق مختلف را داشته؛ اما چند سالی است که رویکردها تغییر کرده و توجه بیشتری به سازمان محیط زیست شده است.

وی تأکید کرد: محیط زیست باید در بحث آموزش و فرهنگ‌سازی‌ فعال‏تر عمل کند و در این زمینه نیازمند مشاوره کارگروه‌های تخصصی سازمان بسیج مهندسین استان سمنان هستیم.

ظهرابی با بیان اینکه تلاش کردیم تا حفاظت از مناطق با مشارکت مردم محلی صورت گیرد، افزود: در این زمینه، باید آموزش‌های لازم به مردم داده و روش‌های معیشتی افراد بومی محلی نیز اصلاح شود تا بتوان به نتایج مطلوبی دست یافت.

مدیرکل محیط زیست استان سمنان خاطرنشان کرد: در راستای سفر سوم هئیت دولت به استان، بودجه‌ای در نظرگرفته شد تا در پارک‌های ملی استان بحث طبیعت‌گردی ارتقا یابد؛ اما باز هم این امر نیاز به آموزش و مشارکت مردم دارد.

وی با اشاره به اینکه پیگیری در بحث راهبردی توسعه آمایش سرزمینی انجام شده است، ‌گفت: مبنای قبلی آمایش سرزمینی تغییر کرده و پدافند غیرعامل نیز در این بحث دیده شده است و این امر موجب ایجاد اصلاحاتی در این بخش شد تا بتوانیم مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنیم.

ظهرابی یادآور شد: با راه‏اندازی مرکز پایش آنلاین در استان سمنان، وضعیت واحدهای صنعتی مختلف از نظر آلودگی زیست محیطی مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ بحث پایش به صورت لحظه‏ای انجام شده و خروجی واحدهای صنعتی به طور جدی پیگیری می‌شود.

این مسئول بیان کرد: ظرفیت افزایش میزان آلودگی در شهرستان‏های سمنان و گرمسار بالاست و در این زمینه احساس خطر می‌کنیم.

مدیرکل محیط زیست استان سمنان گفت: باید با ارائه راهکارهای مناسب، جلوگیری از آلودگی زیست محیطی مورد بررسی قرار گیرد و اعتبار لازم برای آن تامین شود.

ظهرابی گفت: خروجی نتایج به دست آمده از شرکت فروسیلیس ایران در سمنان نشان می‌دهد که غیر از مواقعی که دمای این واحد در مرحله‌ای از پروسه تولید بسیار افزایش می‌یابد، در سایر مواقع میزان آلودگی این واحد زیاد نیست.

وی افزود: اقدام دیگری که انجام شده، بررسی منابع آب آلاینده با همکاری دانشگاه صنعتی شاهرود بوده و برای رفع مشکلات موجود در نقاط مختلف استان سمنان برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است.

مدیرکل محیط زیست استان سمنان ادامه داد: ‌در مورد جنگل ابر شاهرود نیز پیگیری‌های لازم انجام و نقشه‌های مورد نظر تهیه و برای شورای عالی محیط زیست کشور ارسال شده است تا در دستور کار این شورا قرا گیرد.

ظهرابی اظهار داشت: برای آنکه بتوانیم از ورود شکارچیان به مناطق حفاظت شده استان سمنان جلوگیری کنیم، فعالیت‏های زیادی صورت گرفته است.

مدیرکل محیط زیست استان سمنان یادآور شد: در این خصوص، صدور پروانه شکار را در سال‏جاری به صورت قابل توجهی کاهش داده‌ایم و دستورالعملی را در بحث مدیریت و واگذاری شگارگاه‌ها به بخش خصوصی تدوین کرده‌ایم.

انتهای پیام/22491/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول