اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی گلستان:

امر به معروف نباید محدود به دستگاه فرهنگی شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: امر به معروف و نهی از منکر نباید محدود به دستگاه‎های فرهنگی شود.

امر به معروف نباید محدود به دستگاه فرهنگی شود

غلامرضا منتظری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: یک کار عمومی نباید محدود به دستگاه‎های خاص شود چنانچه می‎بینیم واقعه عاشورا خیلی به دستگاه فرهنگی گره نخورده و اگر دستگاه‎ها نیز در این زمینه ورود نکنند مردم کارشان را انجام خواهند داد.

وی تصریح کرد: معضل بدحجابی به دلیل اینکه عمومیت پیدا کرده باید آحاد مردم و اقشار مختلف بر اساس وظیفه امر به معروف و نهی از منکر به تعبیر مقام معظم رهبری به تذکر لسانی محترمانه و مودبانه اقدام کنند چنانکه در طول روز چند نفر به یک رفتار مودبانه تذکر دهند یقیناً فرد در وجود خویش تجدیدنظر خواهد کرد که می‎تواند در وهله نخست مهمترین گام باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان جدی گرفتن آموزش‎های عمومی و تخصصی را یک ضرورت مهم خواند و افزود: این آموزش‎ها می‎تواند از طریق صدا و سیما تاثیرگذار باشد.

منتظری بیان داشت: نقش قابل توجهی از جوانان و نوجوانان ما نمی‎دانند چرا اینگونه پوشش‎ها را انتخاب کردند و وقتی با آنها صحبت می‎کنیم می‎گویند "خوشم آمد"، "زیبا بود" لذا باید در این حوزه هم از طریق صدا و سیما و نیز از طریق خانواده به آموزش پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه اگر نگرش خانواده تغییر پیدا نکند فعالیت دستگاه فرهنگی خیلی تاثیرگذار نیست یادآور شد: آموزش خانواده‎ها و تغییر رویکرد آنها به مسئله حجاب یک موضوع اساسی است و دستگاه‌های فرهنگی نیز باید به تناسب ماموریتی که دارند به این حوزه توجه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: امسال نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس را با هدف فرهنگ‎سازی درست برگزار خواهیم کرد چراکه معتقد هستیم برخوردهای سلبی جواب نمی‎دهد لذا چگونه بودن را باید با الهام از الگوی اسلامی، ایرانی، پیشرفت در حوزه لباس نشان دهیم.

منتظری گفت: نمایشگاه مد و لباس در بهمن ماه امسال علاوه بر بخش‎های علمی در بخش نمایشگاهی نیز ورود پیدا خواهد کرد.

وی اظهار داشت: در بخش علمی نمایشگاه مد و لباس بیشتر به بحث بایدها و نبایدها و ادبیات نسل جوان پرداخته می‎شود همچنین به پرسش‎های اساسی آنها پاسخ داده می‎شود و در بخش نمایشگاهی نیز فرصت انتخاب را برای جوانان فراهم خواهیم کرد که امیدواریم این جشنواره گام ارزشمندی در نهادینه کردن فرهنگ اسلامی در جامعه باشد.

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول