اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ثبت احوال ملایر:

بیش از 3 هزار مورد ولادت در ملایر به ثبت رسید

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال ملایر از ثبت 3 هزار و 605 واقعه ولادت در هشت ماهه سال‌جاری در ملایر خبر داد.

بیش از 3 هزار مورد ولادت در ملایر به ثبت رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، بهرام ساکی صبح امروز در جمع خبرنگاران در ملایر با اشاره به جایگاه ثبت احوال در جامعه اظهار داشت: اداره ثبت احوال در جامعه به دلیل انجام فعالیت‌های آماری و اطلاعاتی نقش عمده‌ای در ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور دارد.

وی ثبت وقایع حیاتی، اتقان اسناد هویت و تابعیت ایرانیان، تولید و انتشار آمار و تحولات جمعیتی کشور را از جمله مأموریت‌های ثبت احوال عنوان کرد و گفت: اداره ثبت احوال با اجرای 9 برنامه کلان توانسته اهداف خود را تاکنون محقق کند.

رئیس اداره ثبت احوال ملایر، سازمان ثبت احوال را سازمانی اثربخش، توانمند و نتیجه‌گرا عنوان کرد و افزود: برای عرضه خدمات جامعه در زیرساخت‌های دولت الکترونیک سازمان ثبت احوال سازمانی حاکمیتی و زیرساختی است که در همه عرصه‌ها اثربخش عمل کرده است.

وی عنوان داشت: بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی کشور سوم دی ماه روز تأسیس ثبت احوال در کشور است و 95 سال از تأسیس این نهاد در کشور می‌گذرد.

ساکی ادامه داد: امروز ثبت احوال کشور به سمت تبدیل شدن سرمایه‌های نیروی انسانی به سرمایه‌های ساختاری با دانش مدیریت حرکت کرده است.

وی به برنامه‌های این اداره در سال‌جاری اشاره کرد و بیان داشت: اعزام مأمور به روستاها برای ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانون و کسب رتبه برتر استان در این زمینه، آرشیو الکترونیکی اسناد، راه‌اندازی نرم‌افزار طرح تحرک،، نصب دوربین مداربسته، نصب سیستم اعلام حریق و طرح سلامت کارکنان اداره از جمله اقدامات انجام شده در هشت ماهه سال‌جاری در اداره ثبت احوال ملایر بوده است.

رئیس اداره ثبت احوال ملایر اعزام دهیاران به همایش‌های هم‌اندیشی ثبت‌یاران، ثبت اعلامیه‌های ازدواج و طلاق به‌صورت مکانیزه به ثبت احوال و کسب رتبه برتر شهرستان ملایر در صدور شناسنامه در موعد را از دیگر اقدامات این اداره در هشت ماهه سال‌جاری برشمرد.

وی خدمت به مردم را از اولویت‌های این اداره برشمرد و گفت: در حال حاضر اداره ثبت احوال ملایر با 52 درصد چارت خالی در حال خدمت‌رسانی به مردم بوده و با این وجود کسب رتبه برتر استان برای ما افتخاری بزرگ است.

ساکی از راه‌اندازی 2 دفتر آی.سی.تی روستایی در 2 روستای حسین‌آباد ناظم و زنگنه اولیا در سال آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر نیز 2 دفتر آی.سی.تی شهری در ملایر فعال است.

وی در ادامه از ثبت 3 هزار و 605 واقعه ولادت در شهرستان ملایر در هشت ماهه سال‌جاری خبر داد و گفت: 99.8 درصد از این ولادت‌ها در مهلت قانونی 15 روز ثبت شده است.

رئیس اداره ثبت احوال ملایر از ثبت یک هزار و 198 واقعه فوت در هشت ماهه سال‌جاری در ملایر خبر داد و تصریح کرد: 98.9 درصد از این وفات‌ها در مهلت قانونی 10 روز ثبت شد.

وی از ثبت 3 هزار و 38 واقعه ازدواج در ملایر در هشت ماهه سال‌جاری خبر داد و گفت: از این تعداد 2 هزار و 700 واقعه ازدواج شهری و 337 واقعه ازدواج روستایی بوده است.

ساکی در ادامه سخنانش یادآور شد: این تعداد ازدواج در سال‌جاری نسبت به مشابه سال گذشته 1.7 درصد کاهش داشته است.

وی از ثبت 378 مورد واقعه طلاق در شهرستان ملایر طی هشت ماهه سال‌جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: 276 مورد از این طلاق‌ها در شهر و 102 مورد در روستا به وقوع پیوسته است.

رئیس اداره ثبت احوال ملایر ابراز داشت: در هشت ماهه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل طلاق در شهرستان ملایر 8.7 درصد کاهش داشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در ازای هر هشت ازدواج یک واقعه طلاق در شهرستان ملایر در هشت ماهه امسال به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/89013/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول