اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد

واگذاری 4 هکتار زمین به روستاییان

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: روستاییان ساکن در مناطق روستایی تا سقف چهار هکتار زمین و اراضی قابل کشت دریافت می‌کنند.

واگذاری 4 هکتار زمین به روستاییان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی در اردبیل اظهار داشت: این واگذاری‌ها در راستای حمایت از کشاورزان و توسعه بخش کشاورزی اتفاق می‌افتد و ساکنین مناطق روستایی می‌توانند از این مزیت بهره‌مند شوند.

وی در ادامه گفت: با بررسی‌هایی که توسط منابع طبیعی و فرمانداری شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد شده، قرار است بعد از شناسایی، این اراضی تحویل متقاضیان واقعی شود تا بخش عظیمی از مشکلات منابع طبیعی با کشاورزان و زارعان برطرف شود.

این مسئول بیان داشت: ما سال‌هاست در زمان کاشت و برداشت با مشکلات درگیری کشاورزان و برخی سودجویان با منابع دولتی مواجهیم که با این واگذاری‌ها امیدواریم مشکلات و نارسایی‌های احتمالی برطرف شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: در این طرح اراضی که به صورت اجاره به مانند چرای دام در اختیار زارعان قرار گرفته بود تعیین تکلیف شده و روستاییان واقعی که در این مناطق ساکن هستند می‌توانند از مزایای این واگذاری‌ها استفاده کنند.

نیکزاد با ارزشمند خواندن این طرح اظهار داشت: با واگذاری اراضی ملی به واجدین شرایط در روستاها، جلوی تخریب اراضی گرفته شده و با تدبیر دولت احیای اراضی صورت می‌گیرد.

وی گفت: ما در استان اردبیل با بخشنامه اخیر دولت مقدمات این واگذاری را در حال انجام داریم تا بتوانیم اراضی و منابع ملی مورد نظر را در اختیار افراد واجد شرایط قرار دهیم.

این مسئول با یادآوری اینکه در کارگروه‌های شهرستانی طرح‌‌های بالای 50 میلیون تومان مصوب و به کارگروه استانی ارجاع شده است، افزود: در این راستا دو طرح از شهرستان اردبیل شامل توسعه واحد مرغ گوشتی، بهینه‌سازی مصرف سوخت و همچنین طرح خرید ماشین‌آلات در قالب شرکت تعاونی به تعداد 18 مورد مطرح شده که در این جلسه مورد تصویب قرار گرفت.

وی بیان داشت: از شهرستان نمین دو طرح سرمایه در گردش شامل پرواربندی بره و گوساله، دو طرح سرمایه در گردش در شهرستان کوثر، دو طرح احداث و سرمایه در گردش از سرعین، شش طرح از شهرستان خلخال، هفت طرح از مشگین‌شهر، چهار طرح از نیر، یک طرح از شهرستان پارس‌آباد به صورت سرمایه در گردش و احداثی در این کارگروه مطرح شده و به تصویب رسید.

سهم استان اردبیل از صندوق توسعه ملی 67 میلیارد تومان است

استاندار اردبیل با بیان اینکه 67 میلیارد تومان تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی با نرخ سود 13 درصد به عنوان تسهیلات سرمایه در گردش به متقاضیان پرداخت می‌شود، افزود: بسیاری از استان‌ها از این تسهیلات بی‌بهره هستند در حالی که ما با همکاری شش بانک عامل باید تسهیلات صندوق توسعه ملی را به شکل مناسب بین متقاضیان اصلی توزیع کنیم.

نیکزاد با بیان اینکه طرح مطرح شده شهرستان سرعین برای پرداخت 2.5 میلیارد تومان تسهیلات به آیدین حاج‌نوری از این محل خواهد بود، افزود: قرار است 2.5 میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود 13 درصد به طرح پرورش مرغ گوشتی 51 هزار قطعه‌ای حاج‌نوری پرداخت شود که امیدواریم زمینه اشتغال بیشتری در این زمینه فراهم آید.

وی با بیان اینکه جمعاً 26 طرح از هشت شهرستان استان با رقم بالای 50 میلیون تومان با طرح در کارگروه استانی مصوب شده است، ابراز داشت: انتظار داریم با اجرای این طرح‌ها بخش عظیمی از اشتغال مولد فراهم آید.

این مسئول در ادامه ابراز داشت: در خصوص طرح‌های زیر 50 میلیون تومان نیز بین دو جلسه کارگروه از شهرستان نمین 79 طرح، مشگین 126 طرح، گرمی 58 طرح، سرعین 28 طرح، اردبیل 34 طرح، خلخال 15 طرح، بیله‌سوار 15 طرح، پارس‌آباد 74 طرح و نیر چهار طرح مصوب شده و به بانک‌های عامل معرفی شدند.

استاندار اردبیل ادامه داد: در مجموع بین دو جلسه این کارگروه 433 طرح زیر 50 میلیون تومان در کارگروه‌های شهرستانی مصوب و به بانک برای پرداخت ابلاغ شده است.

نیکزاد اظهار داشت: احداث و توسعه باغ، پرورش گاو شیری، دامداری روستایی، پرورش زنبور عسل و ماهی، توسعه مکانیزاسیون، تجهیز داروخانه‌های دامپزشکی، کشت گیاهان دارویی، احداث استخر ذخیره آب انتقال آب، تجهیز واحد تلقیح مصنوعی، برق‌دار کردن چاه‌ها، پرواربندی گوساله، بره، مرغ گوشتی و مرکز جمع‌آوری شیر و... از جمله طرح‌هایی است که در کارگروه‌ها مصوب شده است.

وی با بیان اینکه از طریق بانک کشاورزی استان با نرخ سود هفت درصد 132 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود، افزود: تاکنون 256 میلیارد تومان طرح برای پرداخت به بانک کشاورزی از سوی جهاد کشاورزی معرفی شده و 60 میلیارد تومان از این مبلغ مصوب شده است.

این مسئول رقم عقد قرارداد را 33 میلیارد تومان و پرداختی بانک کشاورزی را نیز 29 میلیارد تومان عنوان کرد.

نیکزاد ادامه داد: قرار بود این عقد قرارداد به 65 میلیارد تومان برسد که بنا به اظهار مدیریت بانک‌ کشاورزی استان اردبیل 6 میلیارد و 200 میلیون تومان مصوبه با 144 طرح در دست اقدام است که به نظر می‌رسد تا دو هفته آینده این رقم به 70 میلیارد تومان برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در پایان سخنان خود رتبه استان اردبیل را در پرداختی‌ها پانزدهم کشوری اعلام کرد و افزود: طرح‌های معرفی شده ما مطلوب بوده و توانستیم رتبه هشتم کشوری را به دست آوریم و در مصوب شدن طرح‌ها در بانک کشاورزی رتبه 12 را کسب کردیم که امیدواریم هم در تصویب و هم پرداخت جایگاه دهمی کشور را در آینده نزدیک به دست آوریم.

انتهای پیام/62001/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول