اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

مشکلات صنعت چاپ تنها با برگزاری همایش‌ و نشست‌ حل نمی‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تنها با برگزاری همایش‌ها و نشست‌های مختلف در حوزه صنعت چاپ نمی‌توان به حل مشکلات آن پرداخت، بلکه دست‌اندرکاران و فعالان این صنعت باید برای حل مسائل مداومت داشته باشند.

مشکلات صنعت چاپ تنها با برگزاری همایش‌ و نشست‌ حل نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از دفتر رسانه‌ای این نماینده مجلس، رضا رحمانی در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی بسته‌بندی و چاپ اظهار کرد: تمام صنایع هرزمانی که آغاز به فعالیت کرده‌اند، تحولی ایجاد کردند که صنعت چاپ از این قاعده مستثنی نیست، اما تنها تفاوتی که صنعت چاپ با بقیه صنایع دارد این است که هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود و همیشه نیاز به به‌روز‌رسانی دارد.

وی ادامه داد: سطح تکنولوژی این صنعت چیزی از دنیا کم ندارد، اما از ماشین‌ها، منابع انسانی و علمی که در کشور وجود دارد به درستی استفاده نمی‌شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: صنعت و معدن به عنوان جبهه امروزی شناخته می‌شوند و هرکسی که در این مسیر فعالیت کند، رزمنده این کشور به حساب می‌آید.

رحمانی تصریح کرد: متأسفانه در کشور استراتژی صنعتی و کشاورزی نداریم و این عیب بزرگی به حساب می‌آید، این در حالی است که منابع انسانی و زیرساختی در کشور وجود دارد، اما فکر و برنامه‌ای برای صنعت و کشاورزی نیست و بدون برنامه به هیچ جا نخواهیم رسید، بنابراین باید به دنبال استراتژی باشیم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد: در مجلس تأکید بر آن است که استراتژی برای صنعت و معدن ایجاد کنیم، از این استراتژی‌ها می‌توان به استراتژی خودروی کشور اشاره کرد که در حال حاضر به 80 درصد این استراتژی دست یافته‌ایم.

وی اذعان داشت: از این 80 درصد می‌توان به قطعه‌سازی در کشور اشاره کرد که قطعه‌سازی ایران جزو بهترین‌های دنیا به حساب می‌آید.

رحمانی یادآور شد: برنامه‌ریزی‌ها و استراتژی‌های صنعت، معدن و هر حوزه دیگر باید از مرحله ایده تا محصول در نظر گرفته شده باشد که اگر به این سبک نباشد، برنامه‌ی جامع و کاملی نیست.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه بودجه‌ سال 91 یکی از ایده‌آل‌ترین بودجه‌های چند سال گذشته است، گفت: از محل صندوق توسعه ملی 6 هزار میلیارد تومان برای توسعه صنعت اختصاص داده شده است که تولید‌کنندگان و دست‌اندرکاران صنایع خرد پرونده‌های دریافت تسهیلات را تشکیل داده‌اند، اما از سوی واحد‌های مرتبط که پرداخت‌کننده تسهیلات هستند، پولی دریافت نکرده‌اند.

انتهای پیام/60001/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول