اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از رهاسازی پروژه 72 واحدی شهرک علامه امینی

سرگردانی 17 ساله راه و شهرسازی در سراب

خبرگزاری فارس: پروژه 72 واحدی شهرک علامه امنیی معروف به پروژه 400 دستگاه سراب که عملیات احداث آن از 74 توسط مسکن و شهرسازی آغاز شده، با گذشت 17 سال هنوز به اتمام نرسیده و نیمه تمام رها شده است.

سرگردانی 17 ساله راه و شهرسازی در سراب

مسعود سعادتی فرماندار سراب در گفت‌و گو با فارس از بلاتکلیف ماندن پروژه 72 واحدی شهرک علامه امینی معروف به پروژه 400 دستگاه خبر داد و گفت: احداث این پروژه در سال 74 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت با هدف ساخت مسکن‌های ارزان قیمت آغاز شده و متاسفانه با گذشت 17 سال از آن، به صورت نیمه تمام رها شده است.

وی ادامه داد: این پروژه در سال 86 به صندوق سلحشوران ارتش واگذار شد که این صندوق نیز تاکنون برای اتمام آن اقدامی انجام نداده است.

فرماندار سراب با بیان اینکه وضعیت فعلی این پروژه موجب بروز تبعات اجتماعی و نارضایتی افکار عمومی شده است، خواستار تعیین تکلیف و اتمام آن شد.

عبدالرضا وکیل‌آزاد، دبیر شورای مسکن مهر سراب نیز با اعلام اینکه زمین واحدهای مورد نیاز به نام اداره مسکن و شهرسازی است، بر آمادگی اداراه متبوعش برای آغاز مجدد طرح در صورت خلع‌ید از صندوق سلحشوران و واگذاری آن به مساکن مهر تاکید کرد. در صورتجلسه شورای مسکن مهر نیز بر تعیین تکلیف این پروژه ناتمام اشاره شده است.

 از سوی دیگر مالکان و افرادی که در کنار این دو مجتمع ناتمام اقدام به ساخت و ساز کرده‌اند نیز از وضعیت نامطلوب شهرک 400دستگاه اظهار ناخرسندی می‌کنند.‌

علی موسوی از ساکنان «محلدر» این خصوص یادآور شد: ساخت و ساز در این محل ادامه دارد اما راه ورودی این شهرک هنوز احداث نشده است و به ناچار با گذر از چند کوچه وارد خیابان اصلی می‌شویم.

از سوی دیگر عبور و مرور ماشین‌های بزرگ ویژه حمل مصالح نارضایتی ساکنان کوچه‌های همجوار را باعث شده است طوریکه برخی از اهالی کوچه تربیت با نصب میله‌های فلزی مانع از ورود کامیون‌های بزرگ شده‌اند اما این مانع‌ها مرتبا برچیده می‌شود.

اهالی کوچه تربیت این پرسش را مطرح می‌کنند که تقصیر آنها چیست که هنوز راه اصلی شهرک مورد نظر احداث نشده است.

یک شهروند دیگر به فارس گفت: به امید اینکه مجتمع‌های احداثی به سرانجام رسیده و راه اصلی شهرک که منتهی به کمربندی جنوبی است، احداث می‌شود قطعه زمینی را خریده و در حال احداث ساختمان هستم اما به دلیل اینکه کامیون‌ها مجبور به عبور از کوچه‌های باریک هستند تا به شهرک برسند با مشکلاتی مواجه شده‌ام.

یکی دیگر از اهالی نیز گفت: ساکنان کوچه‌های همجوار دچار مشکل شده و آسایش آنها به خاطر عبور کامیون‌های سنگین سلب می‌شود اما تقصیر ساکنان شهرک 400دستگاه چیست که راه آسان دسترسی ندارند.

این پروژه خانه‌سازی  از سوی آخوندی وزیر مسکن و شهرسازی وقت کلنگ‌زنی شد اما بعد از آنکه اسکلت‌بندی فلزی و آجرچینی آن پایان یافت به حال خود رها شده و بلاتکلیف مانده است.

با آغاز به کار احداث واحدهای مساکن مهر در شهر سراب برخی از شهروندان نسبت به پایان کار آنها با توجه به پروژه خانه‌سازی ارزان قیمت قبلی تردید داشتند اما همت و تلاش مسئولان و پیگیرهایی متولیان طرح مسکن مهر باعث شده که تاکنون بیش از 150 واحد احداثی تحویل اعضا شود و بقیه واحدها نیز تا پایان نیمه اول سال آینده تحویل خواهند شد.

صندوق سلحشوران ارتش نیز این طرح را ادامه نداده و اکنون این دو مجتمع به حال خود رها شده و 17سال است خاک می‌خورد.

انتظار می‌رود تا با پیگیرهای مسئولان پروژه ناتمام مجتمع‌های مسکونی 72واحدی نیز بعد از گذشت 17سال به سرانجام برسد

انتهای پیام/60010/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول