اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابرکوه:

غربی‌ها فقط به امنیت خود می‌اندیشند

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابرکوه گفت: مدعیان غربی بر خلاف ادعاهای دروغین تنها به منافع خود می‌اندیشند و برای مصلحت دم از صلح جهانی می‌زنند.

غربی‌ها فقط به امنیت خود می‌اندیشند

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ابرکوه اظهار داشت: آنها که دم از صلح و امنیت جهانی می‌زنند به چیزی جز صلح و امنیت غرب نمی‌اندیشند.

* ناامنی سوغات مدعیان صلح طلبی است

خطیب جمعه ابرکوه گفت: این مدعیان در بلوک شرق به ویژه کشورهای اسلامی به جز ایران موفق شده‌اند که بنیان صلح و امنیت را براندازند و سوغات شوم ناامنی را برای مسلمانان به ارمغان آورده‌اند.

وی با اشاره به فرا رسیدن تولد حضرت عیسی (ع) که برای مسلمانان نیز دارای احترام است، اظهار داشت: برای ما هم این روز ارزشمند است زیرا روز میلاد پیامبر خداست اما آن عیسایی برای ما عزیز است که هرگز ظلم در حق کسی روا نمی‌داشت و به حسب تعلیم آیین وحی،  زیر بار ظلم هم نمی‌رفت.

* مدعیان پیروی از حضرت عیسی به ظلم دامن می‌زنند

حسینی خاطرنشان کرد: حضرت عیسی همواره ظالم را از ظلم باز می‌داشت و این ظلم به عیسی روح الله است که او را ظلم‌پذیر و منفعل به خاطر صلح و دوستی معرفی می‌کنند.

وی افزود: چرا باید امروز بیش از نیمی از مفاسد دنیا به نام پیروان حضرت عیسی تمام شود؟ وضع زندگی حضرت موسی و عیسی و سبک تبلیغات آسمانی آنان مبارزه با ظلم و اجحاف و بی‌عدالتی بود.

* کلاهک‌های هسته‌ای را جمع کنید

امام جمعه ابرکوه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موافقت ایران برای مذاکره با گروه 1+5 اظهار داشت: کشور ما حسن نیت خود را نشان می‌دهد و مهم این است که در بحث انرژی هسته‌ای طرف‌های ایرانی حقوق ملت را نادیده نگیرند و سوء نیت آمریکایی‌ها بر ما تحمیل نشود.

وی تأکید کرد: اگر آژانس انرژی هسته‌ای موضوع آپارتاید ندارد و اگر بلندگوی آمریکا و هم پیمانان او نیست، زمینه خلع سلاح کشورهایی را که کلاهک هسته‌ای دارند و صلح و امنیت جهان را به خطر انداخته‌اند فراهم کند.

* اسم‌های نامناسب را عوض کنید

خطیب جمعه ابرکوه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته ثبت احوال اظهار داشت: بسیاری از والدین جوان، به خاطر تنوع طلبی، اسم‌هایی برای فرزند خود انتخاب می‌کنند تا به خیال خودشان تک باشد در حالی که وقتی این فرزند بزرگ شد، از انتخاب نام بی‌محتوا و بی‌معنا و ناهمگون با معیارهای ارزشی جامعه برای خود ناراحت می‌شود.

وی افزود: در دیدار با مسئولان ثبت احوال از آنان خواستم که در مقابل پیشنهاد اسامی این چنینی مقاومت کنند و زود نپذیرند و ایشان خبری خوش دادند که بر اساس بخشنامه جدید، کلیه کسانی که نام نامناسب و غیرمتناسب با شأن و شخصیت اجتماعی و دینی دارند، می‌توانند درخواست تغییر نام به اسم احسن و برتر کنند.

انتهای پیام/90003/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول