اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت گلپایگان:

جامع‌ترین اعلامیه حقوق بشر نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت گلپایگان گفت: نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر نخعی جامع‌ترین اعلامیه حقوق بشر است.

جامع‌ترین اعلامیه حقوق بشر نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، حجت‌الاسلام محمد خراسانی در نماز سیاسی عبادی‌جمعه این هفته گلپایگان، اظهار کرد: حضرت علی (ع) بهترین و جامع‌ترین اعلامیه حقوق بشر را برای مالک اشتر نوشتند و مالک اشتر، استاندار وقت آن زمان این دستورات را به بهترین نحو در زمان حکومت‌داری خود رعایت کرد.

وی گفت: امروز اگر اعلامیه حقوق بشری نوشته می‌شود، هر قسمت آن که با منافع نویسندگان و قدرت‌های بزرگ منافات داشته باشد، نادیده گرفته و زیرپا گذاشته می‌شود.

امام جمعه موقت گلپایگان در ادامه به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع روسای دانشگاه‌های اسلامی و همایش بیداری اسلامی اشاره کرد و افزود: همان‌گونه که ایشان فرمودند:« ما طرح و نقشه راه داریم و بر طبق دستورات پیشوایان دین مبین اسلام حرکت می‌کنیم».

خراسانی با اشاره به اینکه یکی از آزمون‌های الهی حکومت‌داری و ریاست است، بیان کرد: مسئولان حکومتی باید با رافت و مهربانی با مردم رفتار کنند و همواره از یاد خدا غافل نشوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ورود اسرای کربلا در اول ماه صفر به شهر شام اشاره کرد و گفت: هر شخصی وقایع عاشورا و اسارت آل‌الله(ع) را مطالعه کند، مبهوت می‌شود که چگونه زنی مانند حضرت زینب کبری(س) در آن شرایط به رسالت خود عمل کرد و به درستی هم مرثیه خواند و هم در خطبه معروف خودش دشمن را به شکست مجبور کرد.

امام جمعه موقت گلپایگان همچنین به روز 26 آذرماه که به روز حمل و نقل نامگذاری شده اشاره و اظهار کرد: این قشر زحمتکش جامعه خدمات ارزنده‌ای به جامعه ارائه می کنند و باید از زحمات این قشر تأثیرگذار در جامعه قدردانی کرد.

خراسانی در بخش دیگری از سخنانش به جنگ صفین و شهادت عمار و یاسر اشاره و یادآور کرد: این دو در بسیاری از جنگ‌ها همراه و یاور حضرت علی(ع) بودند و در رکاب مولای متقیان(ع) مبارزه می‌کردند.

انتهای پیام/2301/ح/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول