اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال گیلان:

کاهش تولد از نظر اجتماعی تاثیرگذار است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال گیلان میزان فرزندآوری و موالید در استان را بسیار پایین عنوان کرد و گفت: کاهش تولد از نظر اجتماعی تاثیرگذار است.

کاهش تولد از نظر اجتماعی تاثیرگذار است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، زاهد خندستانی امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌ای نماز جمعه این شهر به مناسبت سوم دی ماه روز ملی ثبت احوال اظهار کرد: نخستین سند سجلی در سوم دی ماه 1297 شمسی با نام فاطمه ایرانی صادر شد.

وی ثبت احوال کشور را سازمان حاکمیتی عنوان کرد و افزود: ثبت و ضبط احوال مردم به عهده سازمان مذکور است.

خندستانی ثبت ولادت و صدور شناسنامه، ثبت فوت و صدور گواهی فوت، ثبت ازدواج و طلاق، تولید و انتشار آمارهای حیاتی و صدور کارت شناسایی هوشمند را از جمله وظایف سازمان ثبت احوال خواند و افزود: سازمان ثبت احوال در افق چشم‌انداز 1404 باید اثربخش و مکانیزه باشد.

مدیرکل ثبت احوال گیلان با بیان اینکه ثبت و ساماندهی آمار حیاتی به منظور برنامه‌ریزی درست در کشور از برنامه‌های حاکمیتی این سازمان است، ابراز کرد: طرح صدور کارت شناسایی ملی از سال 83 در گیلان آغاز شده و این پروژه با صدور 2 میلیون و 300 هزار کارت شناسایی ملی در استان به اتمام رسیده است.

وی صدور کارت ملی هوشمند را یکی از پروژه‌های مهم ثبت احوال در سطح ملی نامید و بیان کرد: بسترسازی صدور کارت ملی هوشمند در استان انجام شده است.

خندستانی صدور کارت ملی هوشمند را با هدف گسترش استفاده از خدمات الکترونیکی در فضای مجازی توصیف کرد و گفت: کارت مذکور دارای تراشه هوشمند است و تمام اطلاعات فرد در کارت ملی هوشمند وجود دارد.

مدیرکل ثبت احوال گیلان در ادامه از تولد 21 هزار و 889 نفر از ابتدای سال جاری تاکنون در استان خبر داد و اظهار کرد: امسال تعداد تولد به میزان 2 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته در گیلان است.

وی با اشاره به افزایش 4 درصدی میزان تولد در کشور، یادآور شد: میزان تولد در استان کمتر از کشور است.

خندستانی 54 درصد متولد شدگان گیلان از ابتدای سال جاری تاکنون را پسر عنوان کرد و افزود: 42 درصد متولد شدگان در استان دختر هستند.

مدیرکل ثبت احوال گیلان میزان فرزندآوری و موالید در استان را بسیار پایین دانست و تصریح کرد: کاهش فرزندآوری موجب می‌شود خانواده‌های گیلانی نتوانند جایگزین نسل داشته باشند و این امر از نظر اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تاثیرگذار است.

انتهای پیام/84001/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول