اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جم:

تبلیغات صدا و سیما در شب یلدا بر خلاف دستورات اسلام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه جم گفت: شیوه تبلیغات صدا و سیما در مراسم شب یلدا بر خلاف دستورات اسلام است.

تبلیغات صدا و سیما در شب یلدا بر خلاف دستورات اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، حجت‌الاسلام محمد گنجی در خطبه‌های امروز نماز جمعه جم با اشاره به پیام‌ها و عبرت‌های عاشورا اظهار داشت: حیا و عفت از پیام‌های مهمی است که اهل بیت(ع) از ابتدا تا انتهای حرکت امام حسین(ع) این پیام را منتقل کردند و امروز باید نسبت به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اهتمام ورزیم.

وی با انتقاد از وضعیت حجاب در سطح جامعه افزود: متأسفانه روز به روز وضعیت حجاب و حیا و عفت در جامعه بدتر می‌شود و این امر زیبنده نظام اسلامی نیست.

امام جمعه جم همچنین با تبریک سالروز ولادت امام موسی کاظم(ع) و تسلیت شهادت امام حسن مجتبی(ع) بر لزوم حرکت در مسیر ائمه اطهار(ع) تأکید کرد.

گنجی در ادامه به سالروز فرمان امام (ره) مبنی بر واگذاری امنیت فرودگاه به سپاه گفت: تا قبل از این مسئله شاهد هواپیماربایی در آسمان ایران بودیم و با حضور سپاه در فرودگاه‌ها هیچ گونه هواپیماربایی انجام نشده و این امر نشان‌دهنده حضور موفق سپاه است.

وی به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی اشاره کرد و افزود: تشکیل نهضت سوادآموزی نشأت گرفته از قرآن و روایات اسلامی است و در نظام اسلامی نباید افراد بی‌سواد داشته باشیم.

امام جمعه جم یادآور شد: هم‌اکنون بیش از 10 میلیون بیسواد در کشور داریم و با وجودی که قرار بود اولین کشور منطقه از نظر باسوادی باشیم هم‌اکنون در رتبه پانزدهم قرار گرفته‌ایم که نیازمند تلاش بیشتر مسئولان است.

گنجی به عملکرد صدا و سیما در شب یلدا اشاره کرد و اظهار داشت: شیوه تبلیغات صدا و سیما در مراسم شب یلدا بر خلاف دستورات اسلام است و در شرایطی که باید تبلیغ قرآن و تعالیم اسلامی شود، تبلیغ خشکبار و آجیل می‌شود و باید فرهنگ قرآنی در طولانی‌ترین شب سال نهادینه شود.

وی گفت: این تبلیغات در واقع مخالف اقتصاد مقاومتی است و مسئولان صدا و سیما باید دقت بیشتری داشته باشند.

امام جمعه جم در ادامه با تقدیر از فرماندهی انتظامی جم در دستگیری یکی از قاتلان فراری شهرستان جم اظهار داشت: فرماندهی انتظامی شهرستان جم تلاش بسیار خوبی در دستگیری این فرد داشت و این مسئله موجبات امیدواری بیشتر مردم برای تأمین امنیت منطقه شده است.

انتهای پیام/2451/خ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول