اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته پژوهش در کازرون صورت گرفت

تجلیل از دانش‌آموزان «طرح پژوهشی جابربن حیان»

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته پژوهش از دانش‌آموزان ممتاز «طرح پژوهشی جابربن حیان» و پژوهشگران برتر شهرستان کازرون تجلیل شد.

تجلیل از دانش‌آموزان «طرح پژوهشی جابربن حیان»

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، مدیر آموزش و پرورش کازرون بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان پژوهشگر برتر در کانون رضوان این شهر در سخنانی اظهار داشت: امروزه تربیت انسان دانا و توانا، خلاق و کارآفرین و آماده برای زندگی نیازمند پژوهش‌های عمیق و دقیق است تا بتواند در زندگی فردی و اجتماعی به طور شایسته و درخور ایفای نقش کند. 

مرتضی دیانتی نسب به شعار امسال آموزش و پرورش در راستای پژوهش‌محوری و معلم پژوهنده اشاره کرد و گفت: برنامه معلم پژوهنده از جمله دستاوردهای نوپا و مهمی به شمار می‌رود که از سوی سیاستگذاران تعلیم و تربیت، پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، شورای تحقیقات استان‌ها، مدیران و معلمان مورد توجه و حمایت عملی قرار گرفته است.

وی افزود: اجرای برنامه «معلم پژوهنده» به معلمان کمک می‌کند تا آنان از طریق بهره‌گیری از شیوه‌های پژوهشی، نسبت به شناخت مسائل و ابداع روش‌های نوین و مؤثر در راستای آموزش و یادگیری در کلاس درس دقت و حساسیت بیشتری از خود نشان دهند.

مدیر آموزش و پرورش کازرون، هدف اساسی طرح اقدام‌پژوهی (برنامه معلم پژوهنده) را بررسی، شناسایی، تبیین و حل مسئله و برطرف کردن مشکلات محیط کار و فعالیت عنوان کرد.

دیانتی نسب در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اجرایی شدن نظام 3-3-6 در آموزش و پرورش و اختصاص دروسی جدید مربوط به پژوهش و فناوری در پایه ششم بنابراین می‌طلبد که معلمان نگاه دانش‌آموزان را به سوی پژوهش‌محوری بیشتر سوق دهند.

وی از معلمان تقاضا کرد که به خاطر اهمیت مقوله پژوهش‌محوری در زندگی اجتماعی و فردی انسان، تمام تلاش خود را در راستای تغییر نگاه دانش‌آموزان از نگاه‌های ظاهری به فلسفی و نقادانه معطوف کنند.

مدیر آموزش و پرورش کازرون در بخش دیگر سخنانش به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: بر اساس این سند تربیت علمی و فناورانه، اقتصادی، هنری و زیباشناختی باید منطبق بر نظام و معیار اسلامی و تحقیقات و پژوهش‌های فراگیر، متنوع و دقیق صورت گیرد.

دیانتی نسب جمع‌گرایی، خلاق و کارآفرین بودن را از جمله ملزومات دستیابی به اهداف چشم‌انداز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برشمرد.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم از دانش‌آموزان برگزیده کشوری «طرح پژوهشی جابربن حیان» دبستان سلمان فارسی کازرون به‌نام‌های صدف پولادی، نرجس دیانتی نسب و زهرا دهقان و تنی چند از برگزیدگان استانی این طرح تقدیر شد.

انتهای پیام/ 2448/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول