اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت تکواندوی استان کردستان خواستار شد

لزوم توجه به ورزش قهرمانی و همگانی در کنارهم

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت تکواندو کردستان گفت: برای توسعه ورزش تکواندو در بعد همگانی باید ابزار مورد نیاز آن را تامین کرده تا بتوانیم در بعد قهرمانی هم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

لزوم توجه به ورزش قهرمانی و همگانی در کنارهم

فرزین لطف‌پوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اولین ابزار و شاخص سنجش در ورزش همگانی را مربی دانست و اظهار کرد: برای پیگیری این مسئله اقدام به تربیت مربی کرده‌ایم.

رئیس هیئت تکواندوی کردستان به سابقه 30 ساله این ورزش در سطح استان اشاره و تاکید کرد: تا سال 88 تنها 31 مربی در تکواندوی کردستان فعالیت می‌کردند و این رقم در حال حاضر به 54 مربی افزایش یافته است.

لطف‌پوری کسب مدرک مربی‌گری در این رشته را کار بسیار سخت و مشکلی دانست و افزود: به همین دلیل بار فنی مربیان تکواندو بسیار بالاست.

وی با بیان اینکه توسعه باشگاه‌ها دیگر اقدام هیئت برای توسعه ورزش تکواندو در بعد همگانی است خاطرنشان کرد: این کار زمینه‌های لازم را برای توسعه بخش قهرمانی هم مهیا می‌کند.

لطف‌پوری با اشاره به برنامه‌های هیئت تکواندوی استان برای ارتقاء بار فنی داوران تصریح کرد: ابتدای هرسال آخرین مقررات و قوانین داوری با حضور اساتید اعزامی از فدراسیون آموزش داده می‌شود.

وی تأکید کرد: حضور فعال داوران در میادین مسابقه می‌تواند تجربه و مهارت‌های عملی آنان را افزایش داده و گواه این مسئله  حضور موفق داوران در مسابقات لیگ استانی است که موجب کاهش اعتراض‌ بازیکنان و کادر فنی تیم‌ها شده است.

رئیس هیئت تکواندوی کردستان در ادامه در خصوص کمیته‌های فعال در تکواندوی استان کردستان با بیان اینکه هیئت تکواندو خارج از ضوابط و قوانین نمی‌تواند کمیته‌های جدیدی را تاسیس کند، اظهار کرد: اخیرا طبق قانون کمیته روستایی و عشایری را دایر کرده‌ایم تا این رشته ورزشی را در روستاها نهادینه کنیم.

وی مهم‌ترین کمیته‌های فعال در هیئت تکواندوی استان را کمیته پیشکسوتان، مسابقات و آزمون، و کمیته مربیان عنوان کرد و افزود: در همه ارکان هیئت از افراد متخصص و صاحب نظر در رشته تکواندو استفاده شده است.

لطف‌پوری با اشاره به سطح بسیار بالای مسابقات لیگ کشوری تکواندو و اختلاف زیاد ورزشکاران استان با قهرمانان کشوری، این مسئله را دلیل اصلی حضور نیافتن تکواندوکاران استانی در تیم ملی بیان کرد.

وی با اذعان به اینکه برای رسیدن به رتبه‌های بالا باید تربیت ورزشکاران را از رده‌های پایه آغاز کرد، گفت: به همین منظور برنامه‌ریزی مناسبی برای تربیت نونهالان و خردسالان در دستور کار قرارگرفته و موفق به کسب عناوین ارزشمندی در مسابقات کشوری در این رده‌ها شده‌ایم.

رئیس هیئت تکواندو کردستان در پایان داشتن پشتوانه قوی در این رده‌ها را برای تامین نیاز ورزش تکواندو کردستان در آینده حیاتی دانست و ابراز امیدواری کرد با استفاده از تجربیات پیشکسوتان این رشته زمینه‌سازی مناسبی در این راستا انجام شود.

 

انتهای پیام/79008/ی/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول