اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به زودی

مرکز رشد و فناوری بروجن بهره‌‌برداری می‎شود

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری چهارمحال و بختیاری از بهره‌‌برداری از مرکز رشد و فناوری شهرستان بروجن در آینده نزدیک خبر داد.

مرکز رشد و فناوری بروجن بهره‌‌برداری می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مهراب شفیعی بعداز ظهر امروز در نخستین همایش منطقه‌ای فرصت‌ها و چالش‌‌ها در تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در شهرکرد، اظهار داشت: این همایش با حضور نمایندگانی از استان‌های فارس، کرمان، خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و یزد برگزار شد.

وی با اشاره به مزیت‎های منحصر به فرد سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری، افزود: بسیج این مزیت را دارد که توانسته در تمامی بخش‌های علمی، تولیدی، صنعتی، فرهنگی و علوم انسانی ورود پیدا کند و به واسطه حمایت از برنامه‌های پژوهشی و کارآفرینی به نوعی تمام حلقه‌های زنجیرهای تولید و کار را با یکدیگر مرتبط سازد.

شفیعی از دریافت 80 مقاله در این همایش خبر داد و گفت: این تعداد مقاله در محورهای اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و حقوقی ارسال شده که از این تعداد هفت مقاله در بخش سخنرانی و 18 مقاله به صورت پوستر پذیرفته شد.

این مسئول ادامه داد: تمام مقالات دریافتی در کارگروهی تخصصی تحلیل و با توجه به محورها، چالش‌ها، فرصت‌ها و عوامل موثر دسته‌‎بندی و مورد بررسی قرار گرفتند.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری چهارمحال و بختیاری با اشاره به سال حمایت از کار و سرمایه ایرانی، افزود: از ابتدای سال با توجه به دغدغه‌های رهبر معظم، به دنبال آن بودیم که زیرساخت‎‌های موجود را شناسایی کرده و اقدامات و تدابیر لازم به‌منظور همپوشانی توانمندی‌ها با قابلیت‌های موجود را طراحی کنیم.

وی اذعان اشت: مهم‌ترین چالش در حوزه حمایت از کار و سرمایه ایرانی، عدم همپوشانی و فقدان یک زبان مشترک است که باید برای حل این مشکل به دنبال یافتن یک بانک اطلاعاتی باشیم.

شفیعی نیاز به یک بانک اطلاعاتی منطقه‌ای را یک نیاز بنیادین دانست و متذکر شد: اگر در هر منطقه یک بانک اطلاعاتی شکل بگیرد و پژوهشگران هر منطقه نیز از این برنامه مطلع شوند موجب می‎شود یک همپوشانی اطلاعاتی تشکیل و بدین نحو پژوهشگران از روند پیشرفت علمی و فناوری در دیگر استان‌های کشور مطلع شوند.

انتهای پیام/68006/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول