اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

راه‌اندازی مرکز خدمات فناوری و کسب و کار سبب افزایش کیفیت تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی با اشاره به اینکه راه‌اندازی مرکز خدمات فناوری و کسب و کار اراک کیفیت تولید را افزایش خواهد داد،گفت: این مرکز باید به تقویت ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه و بخش صنعت منجر شود.

راه‌اندازی مرکز خدمات فناوری و کسب و کار سبب افزایش کیفیت تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علی‌اکبر شعبانی‌فرد بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح نخستین مرکز خدمات فناوری و کسب و کار استان مرکزی در اراک با اشاره به لزوم تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه برای توسعه و رشد بیشتر اقتصادی تاکید کرد و گفت: راه‌اندازی و افتتاح مراکز خدمات فناوری و کسب و کار نقش به سزایی در افزایش کمی و کیفی تولید دارد.

وی اظهار داشت: این مرکز از مصوبات دور دوم و سوم سفر هیئت دولت به استان مرکزی است، که با هدف سازماندهی توانمندی‌‌ها و امکانات موجود در منطقه برای ایجاد پیوند بین امکانات و منابع دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری و صنعتی منطقه و توانایی‌های واحدهای مستقر در استان راه‌اندازی شده است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: ایجاد بستر لازم برای فعالیت مشترک واحدهای صنعتی داخلی و خارجی با روش شبکه سازی آنها، پشتیبانی از ایجاد پیوند مناسب بین صنایع کوچک و متوسط و بزرگ و توسعه شبکه‌های صنعتی و توسعه اطلاع‌رسانی و تجارت الکترونیک از دیگر اهداف راه‌اندازی این مرکز است.

شعبانی‌فرد ادامه داد: استان مرکزی یکی از قطب‌های مهم صنعت کشور است و  در حال حاضر 2 هزار و 850 واحد صنعتی در این استان مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی در صدد جلوگیری و ایجاد مانع در پیشرفت و توسعه ایران اسلامی به خصوص در بخش صنعت هستند، بیان کرد: امروز ایران اسلامی با درایت رهبر معظم انقلاب، جوانان و دانشمندان ایرانی در ساخت تجهیزات پزشکی، صنایع پتروشیمی، هوا و فضا، نانو، نفت، گاز و صنایع های‌تکنولوژی در ردیف کشورهای برتر دنیا قرار دارد.

استانداری مرکزی ادامه داد: کامل شدن چرخه و زنجیره صنعت پتروشیمی و پالایشگاه در استان مرکزی بسیاری از نیازهای داخلی، منطقه و فرا ملی را تامین خواهد کرد که این مهم در حال انجام است. 

شعبانی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود از برآورد جمع‌آوری 800 میلیارد تومان مالیات تا پایان سال‌جاری در استان خبر داد و گفت: تا سال 87 میزان مالیات جمع‌آوری شده در استان 75 میلیارد تومان بود که پیش‌بینی می‌شود امسال این میزان به 800 میلیارد تومان افزایش یابد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه استان مرکزی توانسته است با وجود همه تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی در زمینه سرمایه گذاری و صادرات نیز گام‌های ارزنده‌ای بردارد، به طوری که از ابتدای دولت نهم تاکنون 12.8 میلیارد دلار سرمایه گذاری در این استان محقق شده است.

مرکز خدمات فناوری و کسب و کار اراک طی مراسمی و با حضور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به مناسبت هفته پژوهش و فناوری و با هدف کمک به ارتقا دانش فنی واحدهای صنعتی به منظور رقابت در عرصه جهانی در زمینی به مساحت 5 هزار و 111 متر به بهره‌برداری رسید.

براساس این گزارش این مرکز دارای 36 دفتر کار به منظور استقرار واحدهای مشاور، آمفی‌تئاتر، سالن‌های جلسات، کتابخانه مرجع، کلاس‌های آموزشی، نمازخانه، رستوران، نمایشگاه دائمی و مجازی، واحد اداری، خدماتی و مرکز سرور در شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات پرسرعت است.

این مرکز به همت شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی و با هدف سازماندهی برای ارائه خدمات موثر و مورد نیاز به واحدهای مشاور به منظور کمک به رشد آنها، کمک در جهت دهی مراکز پژوهشی مرتبط با مرکز به سوی تحقیق در رشته‌های مورد نیاز واحدهای صنعتی ایجاد بستر مناسب برای فعالیت واحدهای تحقیق و توسعه در مرکز و نیز ایجاد فضای مناسب فعالیت علمی و مهندسی برای جذب دانشمندان و متخصصان داخل و خارج از کشور به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/87001/ت/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول