اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت جهاد کشاورزی ایلام خبر داد

برداشت 13 هزار تن خیار پاییزه در شیروان چرداول

خبرگزاری فارس: مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: تا پایان فصل برداشت 13 هزار تن خیار پاییزه در شیروان چرداول برداشت می‌شود.

برداشت 13 هزار تن خیار پاییزه در شیروان چرداول

محمدعلی اقدسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: در سال زراعی جاری 510 هکتار از زمین‌های شهرستان شیروان چرداول به کشت این محصول اختصاص یافته است.

این مسئول اضافه کرد: 50 درصد از محصول تولیدی خیار در شهرستان شیروان چرداول در بازارهای داخلی مصرف و 50 درصد مابقی نیز در بازارهای خارجی عرضه می‌شود.

اقدسی تصریح کرد: خیار یکی از محصولات تولیدی در شهرستان شیروان چرداول پس از گندم و برنج بوده که از بازار مناسبی برخوردار است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: البته محصول خیار در دو فصل بهار و پاییز در این شهرستان کشت شده و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر شهرستان شیروان چرداول در مناطق جنوبی استان ایلام از جمله شهرستان دره‌شهر نیز خیار تولید می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: استان ایلام در مجموع دارای 350 هزار هکتار زمین کشاورزی است که سالانه به کشت انواع محصولات زراعی اختصاص می‌یابد.

اقدسی تصریح کرد: خیار، صیفی، سبزی، گندم، جو، برنج، حبوبات و ... از جمله محصولات زراعی تولیدی در شهرستان‌های استان ایلام است.  

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: تنوع آب و هوایی و مستعد بودن اراضی کشاورزی استان ایلام را به یکی از قطب‌های کشاورزی غرب کشور تبدیل کرده است.

انتهای پیام/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول