اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان خبر داد:

برداشت خیار از 1400 هکتار مزارع منوجان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: برداشت محصول خیار فضای آزاد از حدود یک‌هزار و 400 هکتار از مزارع شهرستان منوجان از دهم آبان‌ماه آغاز شده است.

برداشت خیار از 1400 هکتار مزارع منوجان
مجید درینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: برداشت محصول خیار سبز فضای آزاد از حدود یک‌هزار و 400 هکتار از مزارع شهرستان منوجان از دهم آبان ‌ماه آغاز شده است و هم‌اکنون نیز ادامه دارد.
وی افزود: این شهرستان به دلیل دارا بودن شرایط آب و هوایی خاص و اقلیم مناسب، منطقه بسیار مستعدی برای کشت فضای آزاد محصولات جالیزی است.
درینی تصریح کرد: کشت فضای آزاد خیار سبز در سطح  شهرستان منوجان از جمله کشت‌های ویژه این شهرستان در مقایسه با سایر شهرستان‌های استان است.
وی گفت: تولید محصول خیار سبز از اوایل آبان‌ماه با کیفیتی بالاتر از خیار گلخانه‌ای آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش از 42 هزار تن محصول از مزارع این شهرستان برداشت و به بازار عرضه شود.
درینی با اشاره به بحث برداشت ماهی‌های گرمابی در جنوب استان خاطرنشان کرد: برداشت ماهی‌های گرمابی از سطح 80 هکتار مزارع منفرد پرورش ماهی‌های گرمابی منطقه جیرفت و کهنوج نیز از اواخر آبان ماه آغاز شده و تا اواسط اسفند ماه ادامه دارد.
وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در مدت یاد شده، بیش از 400 تن انواع ماهی‌های گرمابی از مزارع مذکور برداشت شود تا تولید نسبت به سال گذشته 50 تن افزایش یابد که این افزایش تولید مربوط به احداث مزارع جدید در سطح شهرستان‌های قلعه‌گنج و منوجان می‌شود.
درینی عنوان کرد: پس از برداشت ماهی‌های گرمابی از استخرهای منفرد با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوایی می‌توان به پرورش ماهی‌های سردابی در استخرهای مذکور اقدام کرد که این امر موجب بهره‌وری بیشتر از امکانات و افزایش تولید آبزیان می‌شود.
وی اذعان کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیز باید به این محصول توجه بیشتری داشته باشند.
به گزارش فارس، مهم‌ترین مشکل تولیدکنندگان خیار سبز فضای آزاد در شهرستان منوجان وجود دلالان غیربومی در بازار فروش است که موجب افت قیمت محصول در محل مزرعه می‌شوند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول