اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

496 معلم برگزیده اردبیل تجلیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: با تشکیل ستاد برگزاری هفته بزرگداشت مقام معلم، قرار است اردیبهشت‌ماه سال آینده از 496 معلم برگزیده در اردبیل تجلیل شود.

496 معلم برگزیده اردبیل تجلیل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده در جلسه هماهنگی آغاز فعالیت ستاد بزرگداشت مقام معلم در اردبیل اظهار داشت: این ستاد فعالیت خود را از دی‌ماه آغاز می‌کند و قرار است در سال تحصیلی 91ـ 92 از سهمیه شهرستانی معلم برگزیده استان 423 نفر، در سطح استان 71 نفر و در سطح کشوری نیز دو نفر انتخاب و تجلیل شوند.

وی ادامه داد: دبیرخانه ستاد پیگیر انتخاب معلمان نمونه برای تجلیل در اردیبهشت‌ماه سال آینده است و ما در فرصت چهار ماه آینده باید بهترین تدبیر را به کار ببریم تا آیینی باشکوه، در شأن معلمان و با همکاری دستگاه‌های دیگر و فعالان بخش خصوصی برگزار شود.

این مسئول به درخواست معلمان نمونه استان در سال گذشته برای راه‌اندازی پژوهشکده معلم اشاره کرد و افزود: معلمان نخبه و برگزیده از استاندار سابق خواستند تا این پژوهشکده برای فعالیت‌های علمی و پژوهشی در اختیار آنها قرار گیرد که ما طبقه فوقانی آموزشگاه مدرس در مرکز شهر اردبیل را برای این امر در نظر گرفتیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در ادامه از اختصاص 100 میلیون تومان اعتبار برای مجهز و مهیا کردن این مجموعه خبر داد و گفت: قرار است سایت کامپیوتری و کتابخانه در این پژوهشکده راه‌اندازی شود تا فضایی باشد که معلمان نمونه و پژوهشگر استان بتوانند از آن در راستای رشد و بالندگی بیشتر استفاده کنند.

وی در مورد توصیه استاندار در خصوص صیانت از جایگاه رفیع معلم اظهار داشت: استاندار اردبیل توصیه کرد تا ستادهای گرامیداشت هفته معلم به ستادهای انتخاباتی تبدیل نشود، چرا که آموزش و پرورش باید بار اصلی تربیت و تعالی نسل آینده را عهده‌دار شود.

* اردبیل رتبه دوم کشوری را در توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای دارد

این مسئول به تأمین اعتبار مورد نیاز برای تأمین جیره غذایی بر اساس فرمول جدید اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به توسعه 50 درصدی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق محروم که استان اردبیل رتبه دوم کشوری را در آموزش فنی و حرفه‌ای دارد، این منابع باید به شکل کامل تأمین شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ابراز داشت: با توجه به کمبود اعتبارات، امکان افزایش سرانه در هنرستان‌ها وجود ندارد، اما سعی می‌کنیم مناطق محروم و روستایی بیشتر مورد حمایت قرار گیرند.

محمودزاده با یادآوری اینکه بررسی و شناسایی بازماندگان از تحصیل مدنظر ماست، اضافه کرد: در حقیقت جذب و نگهداری دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی، جزو اصلی‌ترین برنامه‌‌های ما بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه رئیس گروه آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در سخنانی از شناسایی، جذب و نگهداری 100 درصدی دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی خبر داد و گفت: ما یک انسدادی را در مبادی ورودی بی‌سوادی به وجود آوردیم تا لازم‌التعلیم‌ها بتوانند به صورت کامل جذب مدارس شوند.

زهتاب وداد بیان داشت: از تمام بخشداران و دهیاران و همچنین خانه‌های بهداشت روستایی خواسته‌ایم آخرین آمار و اطلاعات خود را در خصوص زاد و ولد در اختیار ما قرار دهند تا حتی یک نفر نیز از قافله تحصیل در مقطع ابتدایی باز نماند.

وی ادامه داد: در حاشیه شهرها نیز با توجه به آمار جمعیتی ارائه شده از سوی ثبت احوال در تلاش هستیم حتی یک نفر از پوشش واقعی در ایام تحصیل ابتدایی و پیش‌دبستانی عقب نماند.

این مسئول عنوان کرد: به بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها، ثبت ‌احوال و بهزیستی اعلام کردیم آمار دقیق خود را در خصوص لازم‌التعلیم‌ها و دانش‌آموزان معلول به ما اعلام کنند و از دانشگاه علوم پزشکی نیز خواسته‌ایم آمار کودکان دچار بیماری خاص و صعب‌العلاج و همچنین آمار فوتی‌ها را از طریق ثبت احوال در اختیار ما قرار دهند.

مصطفی جوادی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش استان نیز اظهار داشت: ستاد بزرگداشت هفته معلم کار خود را از هفت دی‌ماه آغاز می‌کند و تا 30 دی ثبت‌نام در مدارس براساس مدارک و مستندات ارائه شده انجام می‌گیرد.

وی به سهمیه تعیین شده استان در سه سطح شهرستانی، استانی و ملی اشاره کرد و گفت: ما از گروه نخبگان و هنرستا‌ن‌ها اقدام به گزینش معلمان برجسته و مربیان و هنرآموزان منتخب خواهیم کرد.

جوادی در پایان بیان داشت: از دستگاه‌های ذیربط نظیر شهرداری نیز خواسته‌ایم، همزمان با هفته بزرگداشت معلم در ارائه خدمات ویژه و نصب پلاکارد و توزیع بروشور آموزش و پرورش را یاری کنند.

انتهای پیام/62001/ذ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول