اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست خوزستان خبر داد:

ساماندهی بخشی از پسماندهای نفتی در خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از ساماندهی بخشی از مشکلات پسماند شرکت‌های نفتی در استان در آینده نزدیک خبر داد.

ساماندهی بخشی از پسماندهای نفتی در خوزستان

احمدرضا لاهیجان‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز با اشاره به توافقات شرکت نفت و اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در زمینه مدیریت پسماند شرکت‌های نفتی اقدامات موثری در حال انجام است.

وی اهم این توافقات را در زمینه مدیریت گل حفاری عنوان کرد و افزود: برای ساماندهی این بخش از پسماندهای نفتی حدود سه دستگاه فعال شده و پنج دستگاه دیگر نیز در حال ساخت است.

لاهیجان‌زاده خاطرنشان کرد: سه محدوده برای نگهداری اصولی گل حفاری جانمایی شده که اخذ مجوز در حال پیگیری است.

این مقام مسئول همچنین درباره وصول فرم‌های خوداظهاری آلودگی زیست محیطی از صنایع خوزستان اظهار کرد: از میان 300 واحد صنعتی که ملزم به اجرای این مصوبه هستند، تاکنون از 180 واحد صنعتی فرم‌های خوداظهاری واصل شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به افق برنامه نزدیک شویم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در ادامه حضور این اداره کل در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست را یادآور شد و گفت: محیط زیست علاوه بر اینکه موضوع عمومی برای مردم تلقی می‌شود، از نظر علمی و حوزه فعالیت‌ها کاملا تخصصی است.

وی افزود: برگزاری سالانه نمایشگاه محیط زیست این فرصت را به وجود می‌آورد که همه متخصصان، محققان، دوستداران محیط زیست و همه تاثیرگذاران در این حوزه بتوانند با حضور در این نمایشگاه با آخرین دستاوردهای زیست محیطی و تکنولوژی‌های روز دنیا آشنا شوند و از سوی دیگر مکان بسیار مناسبی برای تبادل اطلاعات و تجارب میان صنایع، شهرداری‌ها و بخش خصوصی و دولتی فراهم می‌شود.

لاهیجان‌زاده اظهار کرد: به‌دلیل استقرار صنایع سنگین و مادر در استان خوزستان این صنایع حضور چشمگیر در نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست داشتند و در زمینه پایش آنلاین (لحظه‌ای)، مدیریت پسماند و کاهش مصرف انرژی و کنترل آلودگی هوا اقدامات خود را ارائه کردند.

به گفته وی، نمایشگاه امسال نسبت به سال‌های گذشته از وسعت و استقبال بیشتری برخوردار بود و صاحبان صنعت و شرکت‌های تخصصی محیط زیست از جمله تعداد زیادی از صنایع مرتبط با نفت، پتروشیمی، فولاد و سیمان و صنایع خودروسازی مشارکت بالایی داشتند.

لاهیجان‌زاده اظهار کرد: در این راستا فعالیت‌هایی که برای حفاظت و حراست از عرصه‌های طبیعی صورت می‌گیرد همچنین فعالیت‌هایی در زمینه مدیریت پسماند و بهره‌گیری از انرژی‌های نو و بسیاری از موارد مشابه ارائه شده است.

وی از همه علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران برای بازدید از نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست دعوت کرد.

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست از 29 آذر تا دوم دی ماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران برپاست.

انتهای پیام/72005/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول