اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر تنکابن مطرح کرد

حل مشکل پسماندهای 3 شهر مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر تنکابن گفت: مشکل حل مشکل پسماندها و زباله‌های 3 شهرستان تنکابن، رامسر و عباس‌آباد با محوریت شهرداری‌ تنکابن به اجرا درخواهد آمد.

حل مشکل پسماندهای 3 شهر مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن، نشست هم‌اندیشی در مورد مقدمات همکاری شهرداری‌ تنکابن با شرکت تعاونی آترین پارسیان و شرکت (KIV) کی.آی.وی کنسرسیوم مسائل زیست محیطی و مسئولان مدیریتی شهرستان تنکابن از جمله معاون فرماندار و اداره حفاظت محیط زیست صبح امروز در محل شهرداری تنکابن برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تنکابن در این نشست با اشاره به اینکه حل مشکل پسماندها و زباله‌های سه شهرستان تنکابن، رامسر و عباس‌آباد با محوریت شهرداری‌ تنکابن به اجرا درخواهد آمد، افزود: در صورت توافق با دو شرکت ایرانی و خارجی حاضر در جلسه می‌توانیم امیدوار باشیم در بحث مدیریت پسماندها و زباله‌های این منطقه که توریست‌پذیرند به توفیقاتی دست یابیم.

عبدالعلی نیک‌فرجام افزود: این شهرها دارای شرایط ویژه آب و هوایی هستند و مدیریت پسماندها به لحاظ زیست محیطی در آن اهمیت زیادی دارد.

معاون عمرانی فرمانداری ویژه تنکابن نیز در این نشست با اشاره به سیر تحولات ایجاد کارخانه کمپوست در منطقه پرده‌سر تنکابن یادآور شد: این پروژه که برای تبدیل زباله‌ها و پسماندها به کود عالی با اعتباری از دفتر مقام معظم رهبری از سال 74 فعالیت کرد، با اجرای این پروژه چه در نحوه، چه طراحی و اجرا موفق نبود.

خسرو کشاورزی افزود: مشکلات موقعیت جغرافیایی نیز بر سایر مسائل در عدم توفیق این شرکت اثرگذار بوده است.

وی با بیان نکاتی در مورد مختصات محیطی و مسائل دیگر مکان پروژه گفت: اهمیت کار کارشناسی با دقت بالا در این محل را افزایش داده پس برای اجرای پروژه کارخانه‌ تولید برق از زباله نیز باید این مهم مدنظر قرار گیرد.

معاون فرمانداری ویژه تنکابن تاکید کرد: در بحث ظرفیت روزانه این پروژه که 250 تن در روز عنوان شده باید به این مسئله نیز توجه شود که در ایام نوروز و در فصول گرم سال میزان تولید زباله‌ تا میزان روزانه بیش از 500 تن را هم در منطقه شاهد خواهیم بود که این امر در فصل سرد تا میزان روزانه 200 تن تقلیل می‌یابد.

وی یادآور شد: نظر به اینکه ظرفیت این کارخانه مشخص است در بحث افزایش و یا کاهش میزان زباله مورد نیاز این نیروگاه یک امکان‌سنجی و برنامه‌ریزی باید صورت گیرد.

کشاورزی ادامه داد: بهتر است در بحث مسائل قرارداد ساخت و سایر موارد وزارت نیرو هم وارد این بحث شود زیرا تامین هزینه‌های این پروژه و پرداختن به تعهدات از عهده شهرداری‌ها خارج است.

مدیرعامل شرکت آترین پارسیان شریک ایرانی کنسرسیوم (KIV) گفت: تکنولوژی این شرکت از بهترین تکنولوژی‌های روز دنیا و دارای بالاترین استاندارد در بحث مدیریت آلایندگی است.

محمدرضا کریمیان ادامه داد: با توجه به بالا بودن ضریب هوش متخصصان ایرانی و تلاش آنها سعی خواهیم کرد در بازه زمانی اجرای پروژه‌های داخل کشور این تکنولوژی را بومی‌سازی کنیم و به همین علت با این شرکت کنسرسیوم که از تکنولوژی پیشرفته‌ای بهره‌مند است آغاز به همکاری کردیم و این نیروگاه اولین پروژه ما در ایران است که در تنکابن احداث می‌شود.

وی عنوان کرد: امیدواریم با حمایتی که در این شهرستان از ما و مجموعه مجریان این پروژه شده هر چه سریع‌تر شاهد آغاز به کار این نیروگاه در آینده‌ای نزدیک باشیم.

وی ظرفیت خوراک این پروژه را 2 هزار و 500 تا 3 هزار تن زباله و ظرفیت تولید برق آن را 5 تا 6 مگاوات اعلام کرد و گفت: تیم مجری که متشکل از مدیران توانمندی همچون احمدی ملایری که نماینده سابق ایران در یونیدو هم بوده‌اند و در اروپا فعالیت‌های زیادی در بحث زیست محیطی داشته‌اند و همچنین آقایان ایووکراچا از اسلوونی، ادموندلیندل از اتریش و استانکو پلونیک از کرواسی که همگی دارای سوابق بسیار خوبی در اجرای چنین پروژه‌هایی را در اروپا با استاندارد بالا دارند تمامی تلاش خود را معطوف این مسئله یعنی اجرای خوب پروژه با استاندارد بالا خواهند کرد.

انتهای پیام/2296/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول