اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کرسی آزاداندیشی دانشگاه آزاد قیروکارزین مطرح شد

دلالی ارز و سکه با ارقام میلیاردی سرگردان در کشور

خبرگزاری فارس: هادی سپاه فجر فارس با تاکید بر حضور سرمایه‌های مردم در تولید گفت: بیش از 350 میلیارد دلار از سرمایه‌های مردم به جای ورود در بخش تولید و ایجاد اشتغال به دلالی ارز و سکه اختصاص داده می‌شود.

دلالی ارز و سکه با ارقام میلیاردی سرگردان در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، محمد امیری چهارشنبه‌شب در کرسی آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی قیروکارزین که با حضور چشمگیر دانشجویان همراه بود اظهار داشت: علم اقتصاد و سیستم اقتصادی دو مقوله جدا از یکدیگر از نظر مفهوم هستند و نخستین کلید بحث اقتصادی تفکیک این دو از یکدیگر است و ما معتقدیم که سیستم اقتصادی اسلام بهترین روش برای اداره اقتصاد یک جامعه است.

وی با اشاره به در پیش گرفتن اقتصاد ریاضتی در غرب و اقتصاد مقاومتی در ایران تصریح کرد: امروزه اگر چه در صحنه‌های سیاسی و فرهنگی به خاطر داشتن ظرفیت‌ها و توانایی‌ها باید به شیوه تهاجمی رفتار کنیم اما در جنگ اقتصادی به عنوان پنجمین جنگ استکبار علیه نظام جمهوری اسلامی نیازمند تدابیری مانند اقتصاد مقاومتی برای مقابله هستیم.

امیری در ادامه با تشریح جنگ‌های استکبار علیه انقلاب در سه دهه گذشته خاطرنشان کرد: جنگ نخست دشمن دامن زدن به اختلافات قومی و قبیله‌ای و داخلی در ابتدای انقلاب بود که با هوشیاری مردم متحد و مسلمان ایران زمین ناکام ماند و دشمن در جنگ دوم یعنی طرح‌ریزی کودتاها براندازی نظام ما را دنبال می‌کرد که پس از ناکامی در این عرصه با تحمیل هشت سال جنگ علیه ایران به سومین رویارویی خود با نظام اسلامی پرداخت.

هادی سپاه فجر فارس تهاجم فرهنگی و به فرموده مقام معظم رهبری شبیخون فرهنگی را چهارمین مصاف دشمن با انقلاب دانست و ادامه داد: شبیخون فرهنگی یعنی شکل‌گیری نگاه‌های کثیفی مانند مهاجرانی‌ها بود که دست پادشاه عربستان را در ازای گدایی مقداری دلار برای خیانت به کشورش می‌بوسد و خود را نماینده ملتی با سابقه تمدن، آبرو و عزت می‌نامد.

وی با بیان علل رویارویی اقتصادی دشمن در پنجمین جنگ علیه انقلاب و نظام اسلامی تصریح کرد: استکبار از آنجا این حوزه را انتخاب کرد که در عرصه نظامی ناتوان ماند چرا که بدون تعارف ایران اسلامی امروز در این عرصه به یک ابرقدرت تبدیل شده که هدایت و به زمین نشاندن پهپاد آمریکایی در طبس که حاصل 50 سال جنگ الکترونیک دشمن بود و همچنین دستیابی به پیشرفته‌ترین سامانه‌های موشکی و ادوات نظامی، دشمن را در این عرصه ناامید کرد.

امیری با ذکر اینکه امروز باید فرصت‌ها و چالش‌ها را مشخص کرده و راهکار ارائه دهیم ادامه داد: مرزهای وسیع دریایی با کشورهای حوزه خلیج فارس با بزرگ‌ترین پولشویی‌ها، قاچاق سازمان یافته مواد مخدر توسط کشورهای غربی و اشغالگر در افغانستان، قاچاق گسترده کالا در بیشتر مرزهای کشور، فرسودگی نظام اداری و کارمندان آن و عدم آشنایی آنان با فناوری‌های روز و نیازمندی به تحول بزرگ به ویژه در حوزه‌هایی مانند کشاورزی و صنعت در کشور از مسائل مهمی است که امروز با آن روبه‌رو هستیم.

هادی سپاه فجر فارس ابراز داشت: اداره اقتصاد کشور با دلارهای نفتی همراه با کنترل قیمت‌ها ما را از رشد اقتصادی محروم کرده و امروز بیش از 350 میلیارد دلار در دست مردم به جای به کارگیری در تولید ملی به دلالی دلار و سکه و طلا مشغول شده و این نیازمند برنامه‌ریزی برای تزریق در اقتصاد کشور در راستای تولید و ایجاد اشتغال و پیشرفت اقتصادی است.

به گزارش فارس، این کرسی آزاداندیشی با پرسش و پاسخ دانشجویان در حوزه‌های مختلف همراه بود.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول