اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن یونیمای اصفهان:

عروسک‌های بومی اصفهان شناسایی می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن یونیمای اصفهان گفت: با توجه به لزوم فرهنگ‌سازی درباره جایگزینی عروسک‌های بومی ایران، شناسایی عروسک‌های بومی اصفهان از مهم‌ترین برنامه‌های انجمن یونیمای اصفهان است.

عروسک‌های بومی اصفهان شناسایی می‌شوند

امید نیاز در حاشیه افتتاح مرکز یونیمای اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: نخستین طرح در مرکز یونیمای اصفهان اطلاع‌رسانی، شناخت نیروهای متخصص، دارای استعداد و علاقه‌مند به این حرفه است و در مرحله بعد کمیته‌های خاص مانند عروسک‌سازی، عروسک‌گردانی و موارد دیگر تشکیل می‌شود.

وی افزود: سپس افراد با تجربه در زمینه‌های مختلف عروسکی از تهران جذب می‌شوند تا بتوانیم سطح کیفی و کمی تئاتر عروسکی اصفهان را بالا ببریم و امیدوارم تا سال آینده چندین تولید تئاتر عروسکی خوب در حد نام اصفهان برای شرکت دادن در جشنواره‌ها تولید کنیم.

کارگردان تئاتر اصفهان تاکید کرد: اصفهان در تمام زمینه‌های هنری استعداد خاصی دارد، به شرطی که به این موضوع بها داده شود که نخستین اقدام برای پربها کردن این هنر بر عهده خود هنرمندان است تا با شناسایی استعدادهای خود و رفع ایرادها زمینه فعالیت مسئولان را نیز فراهم کنند.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های انجمن یونیمای اصفهان شناخت استعدادهای بالقوه و تاریخچه تئاتر عروسکی اصفهان است تا این مسایل در قالب کار تحقیقاتی به دفتر یونیمای ایران ارائه شده و این سنت‌ها احیاء شوند.

نیاز اضافه کرد: برای نخستین گام، اقدام به شناسایی افرادی که در این زمینه فعال هستند کرده‌ایم، چرا که خود این افراد منبعی برای شناخت تئاتر عروسکی در گذشته و احیای این امر هستند.

وی تاکید کرد:  «حسن لوئیان» که از جمله افراد پیشکسوت این هنر است و در مراسم افتتاح دفتر یونیمای اصفهان از وی تقدیر شد از جمله این افراد است.

این کارگردان تئاتر عروسکی و کودکان تصریح کرد: ریاست یونیمای اصفهان تنها عرصه‌ای برای اطلاع‌رسانی است، از تمام علاقه‌مندان نیز برای عضویت در انجمن یونیمای اصفهان دعوت می‌کنم تا جریانی در تئاتر عروسکی اصفهان شکل دهند.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند به دفتر انجمن در تالار فرشچیان واقع در پل  ابوذر، ابتدای خیابان توحید مراجعه کنند و تا چند روز آینده نیز فرم ثبت‌نام در سایت انجمن یونیمای ایران به آدرس UNIMA.ir WWW. قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/2301/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول