اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین:

امام حسین (ع) چراغ هدایت است

خبرگزاری فارس: مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) در استان قزوین گفت: قرآن، هدایت و امام حسین (ع) نیز چراغ هدایت است.

امام حسین (ع) چراغ هدایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حجت‌الاسلام اسدالله رضوانی امروز در همایش سه ساله‌ها که در سالن بحران اقبالیه با حضور فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) برگزار شد به بیان مطالبی در خصوص نقش و جایگاه حضرت زینب(س) در حوادث پس از عاشورا پرداخت.

وی ادامه داد: هجرت امام حسین(ع) از مدینه به مکه و سپس از مکه به کربلا حرکت عظیمی بود که همین حرکت عظیم عامل بقای اسلام شد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با بیان اینکه حقیقت جمهوری اسلامی ایران برگرفته از قیام عاشوراست یادآور شد: همان‌طور که امام حسین(ع) زیر بار ذلت نرفت ملت ایران نیز زیر بار ذلت نخواهد رفت.

رضوانی با بیان اینکه امام خمینی (ره) حق بزرگی به گردن همه‌ زنان و مردان ایرانی دارد تصریح کرد: حرکت امام خمینی (ره) در متن زندگی مردم در همه عرصه‌ها و دشمن پس از انقلاب جنگ تحمیلی هشت ساله را به راه انداخت تا بواسطه آن به این انقلاب ضربه بزند که پس از جنگ تحمیلی نیز دشمنان با جنگ نرم، فرهنگی و اعتقادی، این هجمه را شدت بخشیدند.

وی بیان داشت: نقش حضرت زینب(س) نقش تعیین‌کننده در مسائل پس از عاشورا بود و ایشان به واقع در نقش یک امام در آن زمان ظاهر شد.

این مسئول ضمن تاکید بر روشنگری‌های حضرت زینب(س) در خصوص واقعه عاشورا عنوان کرد: اگر ایشان حقیقت واقعه عاشورا را تبیین نمی‌کردند این واقعه در نطفه خفه می‌شد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین از حضرت رقیه(س) به عنوان بسیجی سه ساله امام حسین(ع) یاد کرد و ایشان را نماد استقامت کودکان امام حسین(ع) معرفی کرد.

وی از زنان به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار در جامعه و موفقیت مردان نام برد و ابراز داشت: اگر حضور زنان در جامعه و کانون خانواده با عفاف و حجاب باشد به طور قطع جامعه عاری از مسائل و مشکلات حاد اجتماعی خواهد شد.

رضوانی در پایان پدر و مادر را از مولفه‌های رشد شخصیت اجتماعی افراد ذکر و با برجسته کردن نقش مادران و زنان حضور آنان در هر عرصه‌ای را موجب رشد فکری و معنوی دانست.

انتهای پیام/2667/ن/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول