اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج دانشجویی کشور:

فرهنگ شهادت و جهاد از مؤلفه‌های قدرت ایران است

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج دانشجویی کشور گفت: فرهنگ شهید و شهادت و جهاد از مؤلفه‌های مهم قدرت ایران است.

فرهنگ شهادت و جهاد از مؤلفه‌های قدرت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، حسین قدیانی عصر امروز چهارشنبه در سومین یادواره شهدای دانشجوی نکا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا اظهار داشت: هر آنچه از فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه بیان شود، بقای جامعه ما را افزایش می‌دهد و در این رابطه همه ما باید در تبیین ارزش‌های دفاع مقدس و شهادت تلاش کنیم.

وی افزود: در حال حاضر جامعه ما نیازمند ارزش‌مداری است و جامعه جوان ما باید نگاه ویژه به خاطرات، زندگینامه، وصیت‌نامه و 8 سال دفاع مقدس داشته باشد.

قدیانی با بیان اینکه فرهنگ ما فرهنگ ارزش‌مداری است، خاطر نشان کرد: این ارزش‌های جنگ، دفاع مقدس و شهید از مقوله‌های مهم عزت‌آفرینی ما هستند که نباید نادیده گرفته شوند.

وی گفت: نقش شهدا در امنیت ملی ایران بی‌بدیل است و ما هر چه از این انقلاب و نظام داریم مدیون امام راحل، رهبری و شهادت‌طلبی شهدا و ایثار ایثارگران است.

مسئول بسیج دانشجویی کشور در ادامه با اشاره به مقوله امنیت ملی در جوامع تصریح کرد: امنیت رهایی از ترس و احساس ایمنی است و کشوری دارای امنیت است که برای مقابله با تهدیدات منافع ملی خود را حفظ کند و برای اینکه منافع ملی و امنیت در جامعه تامین شود نیازمند قدرت ملی هستیم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران، بر اساس ماهیت انقلاب اسلامی قدرت ملی خود را در حوزه فرهنگ برنامه‌ریزی کرده است و ممکن این مقوله در کشورهای دیگر در مقوله‌هایی نظیر سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی باشد.

قدیانی افزود: پایه‌ای‌ترین و اساسی‌ترین محورهای انقلاب ما، محور فرهنگی بوده و این مسئله از همان ابتدای انقلاب با شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی به منصه ظهور و بروز رسید و ما نیز با همین مقوله فرهنگ به خودباوری رسیده‌ایم.

فرمانده سپاه ناحیه نکا نیز در سخنانی با گرامیداشت نام و یاد شهدا اظهار داشت: شهدا با نثار جان خود در طول 8 سال دفاع مقدس، دفاع از تمامیت ارضی را به ما آموختند.

محمدحسن احسانپور افزود: این انقلاب با رهبری امام راحل و اکنون با رهبری رهبر معظم در حال صدور به جهانیان است و باید ارزش‌های مهم این انقلاب نیز با تبیین مناسب در بین جامعه به جهانیان صادر شود.

انتهای پیام/86002/ت/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول