اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسائل سیاسی:

حضور آمریکا در افغانستان برای مهار قدرت نرم ایران است

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: حضور آمریکا در افغانستان برای مهار قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از گسترش اسلام شیعی در منطقه است.

حضور آمریکا در افغانستان برای مهار قدرت نرم ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، ابوالفضل دربانیان ظهر امروز در نشست سیاسی و بصیرتی که در شاهرود برگزار شد، با اشاره به حمله آمریکا به افغانستان و اثرات جنگ در این کشور مسلمان اظهار داشت: آمریکا با بهانه اینکه طالبان را نابود کند، وارد افغانستان شد.

وی تصریح کرد: این ظاهر ماجرا بود و در اصل آنها می‌خواستند پایگاهی در همسایگی ایران و برای نیل به اهداف عملیاتی خود ایجاد کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه طالبان دست‌پرورده خود آمریکا برای نیل به اهداف تفرقه‌افکنانه بین مسلمانان هستند، افزود: آمریکا برای اینکه بتواند به اهداف شوم خود البته در پشت پرده و به طور مخفیانه در کشورهای اسلامی دست پیدا کند، طالبان را تاسیس کرد.

دربانیان ادامه داد: اما خود آمریکایی‏ها بعد از مدتی گرفتار این گروه شدند و به همین دلیل، با سناریوی از پیش تعیین شده به افغانستان ورود پیدا کردند.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: آمریکا از مزارع تریاک افغانستان به عنوان منبعی سودآور برای اقتصاد خود استفاده می‌کند و از این طریق و با قاچاق مواد مخدر به داخل ایران، سعی دارد تا معضلی اساسی در کشور ما ایجاد کند.

وی ادامه داد: آمریکا می‏خواهد از این راه به منافع خود که همان بر هم زدن امنیت داخلی و کشاندن جوانان به سمت مواد مخدر و انحراف آنان است، دست یابد.

دربانیان بیان داشت: کار دیگری که آمریکا در افغانستان انجام می‌دهد، آزمایش تسلیحات خود اعم از سنگین و نیمه‌سنگین و تجهیزات بیولوژیکی و هسته‌ای در این کشور است که باعث شده است تا مردم این کشور به بیماری‌های نادری مبتلا و نوزادان ناقص‌الخلقه زیادی متولد شوند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: آمریکایی‌ها دریافته‌اند که قدرت نرم ایران فراتر از مرزهای منطقه‌ای است و باید برای کنترل آن در کنار مرزها با او مقابله کرد.

دربانیان افزود: این استراتژی را کاملاً از ساخت پایگاه‌های مختلف نظامی و اعزام نیرو به این کشور و مراکز آموزشی جاسوسی می‌توان فهمید.

انتهای پیام/22492/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول